Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMorgon trafik- - youtube
You need to log in to create posts and topics.

Städerna utsattes för diverse "moderniseringar" och nyare områden har byggts med bilen i åtanke - eller inte i en del fall - men man kan också se det som att bilarna varit bäst lämpade att ta över den befintliga miljön 😉
Människor till fots blev påkör

Ll L,
Nä, på lika villkor kan bara vara en sak. Annars spricker det på just "lika".
Enkelt gör man det så att man inte pratar om de olika typerna av fordon som färdas på vägen utan man pratar bara om dem som fordonet. Då är ju allt som definieras som for

Varför ska alla transportsätt tillåtas på lika villkor när dom inte för med sig samma konsekvenser?

Motortrafik är skadligt för miljön och det finns ett värde i att minska den. Jag ser inget fel i att man skapar incitament som att man gör det smidigare a

Tobias,
Bl a för att du inte har en chans att med den mest avancerade ingenjörskonst beräkna effekterna av de olika transportsätten.
Vi har bilismen att tacka för mycket vad gäller vårt nuvarande välstånd men de tär simpelt och populärt att se bilar som

Londons innerstad har byggts upp successivt sedan 1000 talet.
Det går inte att bara riva ner byggnader som byggts på en stadsplan som härskar från den tiden. Gatuplanen i The City är lika nu som det var hundratals år innan bilen uppfanns. Alla ägde inte h

Gazzah,
Med det kryptiska inlägget vill du säga att biltrafik i Stockholm borde förbjudas...eller? Kanske inte det starkaste argumentet som förekommit i någon diskussion....

Tyvärr Fredrik N, begreppet "på andras bekostnad" går inte att hantera med ren logik. Om vi tar exemplet med biltrafik i städerna så blir det automatiskt en hel del känslor, värderingar, vägning av för- och nackdelar, åsikter och subjektiva (och objektiva

Gunnar,
Du kan säkert mycket men just när det gäller den här frågan om ideologi/filosofi har du mer att göra för du har fel i dina gissningar.
Visa på vilket sätt mitt liv (i sin allra enklaste form) sker på andras bekostnad, hur jag aktivt kränker andras

Gunnar ger ju uttryck för en ganska enkel, och vanlig skulle jag tro, syn på demokrati och lagstiftning.
En klassisk fråga för att problematisera är huruvida det är antalet som står bakom ett beslut eller beslutets innehåll som rättfärdigar beslutet...
Är

Du kränker faktiskt min frihet genom att ta bilen och spy ut avgaser.