Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 11:33Städerna utsattes för diverse "moderniseringar" och nyare områden har byggts med bilen i åtanke - eller inte i en del fall - men man kan också se det som att bilarna varit bäst lämpade att ta över den befintliga miljön 😉
Människor till fots blev påkör
Städerna utsattes för diverse "moderniseringar" och nyare områden har byggts med bilen i åtanke - eller inte i en del fall - men man kan också se det som att bilarna varit bäst lämpade att ta över den befintliga miljön 😉
Människor till fots blev påkör
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 14:11Ll L,
Nä, på lika villkor kan bara vara en sak. Annars spricker det på just "lika".
Enkelt gör man det så att man inte pratar om de olika typerna av fordon som färdas på vägen utan man pratar bara om dem som fordonet. Då är ju allt som definieras som for
Ll L,
Nä, på lika villkor kan bara vara en sak. Annars spricker det på just "lika".
Enkelt gör man det så att man inte pratar om de olika typerna av fordon som färdas på vägen utan man pratar bara om dem som fordonet. Då är ju allt som definieras som for
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 15:05Varför ska alla transportsätt tillåtas på lika villkor när dom inte för med sig samma konsekvenser?
Motortrafik är skadligt för miljön och det finns ett värde i att minska den. Jag ser inget fel i att man skapar incitament som att man gör det smidigare a
Varför ska alla transportsätt tillåtas på lika villkor när dom inte för med sig samma konsekvenser?
Motortrafik är skadligt för miljön och det finns ett värde i att minska den. Jag ser inget fel i att man skapar incitament som att man gör det smidigare a
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 15:40Tobias,
Bl a för att du inte har en chans att med den mest avancerade ingenjörskonst beräkna effekterna av de olika transportsätten.
Vi har bilismen att tacka för mycket vad gäller vårt nuvarande välstånd men de tär simpelt och populärt att se bilar som
Tobias,
Bl a för att du inte har en chans att med den mest avancerade ingenjörskonst beräkna effekterna av de olika transportsätten.
Vi har bilismen att tacka för mycket vad gäller vårt nuvarande välstånd men de tär simpelt och populärt att se bilar som
Quote from Lena O on 28 July 2010, 17:58Londons innerstad har byggts upp successivt sedan 1000 talet.
Det går inte att bara riva ner byggnader som byggts på en stadsplan som härskar från den tiden. Gatuplanen i The City är lika nu som det var hundratals år innan bilen uppfanns. Alla ägde inte h
Londons innerstad har byggts upp successivt sedan 1000 talet.
Det går inte att bara riva ner byggnader som byggts på en stadsplan som härskar från den tiden. Gatuplanen i The City är lika nu som det var hundratals år innan bilen uppfanns. Alla ägde inte h
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 20:21Gazzah,
Med det kryptiska inlägget vill du säga att biltrafik i Stockholm borde förbjudas...eller? Kanske inte det starkaste argumentet som förekommit i någon diskussion....
Gazzah,
Med det kryptiska inlägget vill du säga att biltrafik i Stockholm borde förbjudas...eller? Kanske inte det starkaste argumentet som förekommit i någon diskussion....
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 20:59Tyvärr Fredrik N, begreppet "på andras bekostnad" går inte att hantera med ren logik. Om vi tar exemplet med biltrafik i städerna så blir det automatiskt en hel del känslor, värderingar, vägning av för- och nackdelar, åsikter och subjektiva (och objektiva
Tyvärr Fredrik N, begreppet "på andras bekostnad" går inte att hantera med ren logik. Om vi tar exemplet med biltrafik i städerna så blir det automatiskt en hel del känslor, värderingar, vägning av för- och nackdelar, åsikter och subjektiva (och objektiva
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 21:34Gunnar,
Du kan säkert mycket men just när det gäller den här frågan om ideologi/filosofi har du mer att göra för du har fel i dina gissningar.
Visa på vilket sätt mitt liv (i sin allra enklaste form) sker på andras bekostnad, hur jag aktivt kränker andras
Gunnar,
Du kan säkert mycket men just när det gäller den här frågan om ideologi/filosofi har du mer att göra för du har fel i dina gissningar.
Visa på vilket sätt mitt liv (i sin allra enklaste form) sker på andras bekostnad, hur jag aktivt kränker andras
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 10:52Gunnar ger ju uttryck för en ganska enkel, och vanlig skulle jag tro, syn på demokrati och lagstiftning.
En klassisk fråga för att problematisera är huruvida det är antalet som står bakom ett beslut eller beslutets innehåll som rättfärdigar beslutet...
Är
Gunnar ger ju uttryck för en ganska enkel, och vanlig skulle jag tro, syn på demokrati och lagstiftning.
En klassisk fråga för att problematisera är huruvida det är antalet som står bakom ett beslut eller beslutets innehåll som rättfärdigar beslutet...
Är
Quote from ellen olsson on 29 July 2010, 10:54Du kränker faktiskt min frihet genom att ta bilen och spy ut avgaser.
Du kränker faktiskt min frihet genom att ta bilen och spy ut avgaser.