Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMorgonlöpning
You need to log in to create posts and topics.

Funderar på att börja löpa på morgonen när det ljusnar ute, ca 40 min.
Hur gör ni med mat? Springer ni utan något i magen och äter direkt när ni t.ex kommit till jobbet? Jag är nämligen väldigt känslig med mat och löpning.
Eller tar ni något litet innan

Jag körde!

Toa
Spring
Ät
Duscha

Hallå där Marie..ja det där morgon-joggen det har jag faktiskt funderat en hel del över. Hemma i Månkarbo så blir det aldrig någon morgon-jogg..har försökt någon gång men det stämmer bara inte...shit. Men dom gångerna som vi är utomlands på semester etc..

xxxxxxxxxxx "Klicka""sök"

Okänslig mage.
Ät på kvällen.
Ät frukost på morgonen innan löpningen.
Ät frukost nummer 2 på jobbet.

Prova dig fram till vad som passar dig.

Marie, jag kan bara tala för mig själv, men Du får nog prova Dig fram.

Jag äter ordentligt till kvällsmat med bl a fullkornspasta till. Ett sista mål innan läggdags är torkade aprikoser, en banan och ett glas mjölk. Dricker mycket vatten under hela kväll

Jag käkar en halv hårdbröd-rundel och dricker ett stort glas juice på morgonen sen kan jag springa upp mot 22km men då brukar jag ha med mig nåt att käka på vägen...

Mosbricka?

Själv brukar jag köra en banan och en dl. sportdryck om jag inte springer längre än 30-40 minuter, men det är nog otroligt individuellt. Någon PC sa att kroppen börjar bränna ca. 40 min efter att den vaknat så utan nåt i magen är det inte nyttig, men jag

Ooops...