Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 21:35Jag sticker ut så fort det bara går, oftast inom tio minuter efter att jag vaknat. Ett halvt glas vatten och sen iväg. Längre procedurer ger bara tillfälle att tveka så här års. 30-40 minuter lätt jogg är inget problem på fastande mage!
Jag sticker ut så fort det bara går, oftast inom tio minuter efter att jag vaknat. Ett halvt glas vatten och sen iväg. Längre procedurer ger bara tillfälle att tveka så här års. 30-40 minuter lätt jogg är inget problem på fastande mage!
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 21:43Jag dricker bara ett glas vatten innan jag ger mig ut.
Springer oftast 45-60 minuter, duschar och äter sedan frukost.
Funkar kanonbra för mig! (t+)
Jag dricker bara ett glas vatten innan jag ger mig ut.
Springer oftast 45-60 minuter, duschar och äter sedan frukost.
Funkar kanonbra för mig! (t+)
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 21:55Ja nu började jag tänka lite.!!??.(Har ändå några hjärnceller kvar....kanske inte så många ...men ändå kanske en del...). Hur gör du inför ett marathonlopp?????????
Ja jag äter en fet frulla som vanligt med en massor av mackor med ostar å skinkor å finns
Ja nu började jag tänka lite.!!??.(Har ändå några hjärnceller kvar....kanske inte så många ...men ändå kanske en del...). Hur gör du inför ett marathonlopp?????????
Ja jag äter en fet frulla som vanligt med en massor av mackor med ostar å skinkor å finns
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 22:01Förlåt.....När man klickar bort frågan å så kutar ner för att svara i telefon å sedan efter ett antal minutrar kommer upp så är man ju i min ålder helt hjärndöd.....
Körde som ni ser lopp å marathon å ultra å ela baletten.......Altzheimer......
Tror att m
Förlåt.....När man klickar bort frågan å så kutar ner för att svara i telefon å sedan efter ett antal minutrar kommer upp så är man ju i min ålder helt hjärndöd.....
Körde som ni ser lopp å marathon å ultra å ela baletten.......Altzheimer......
Tror att m
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 22:52För mig funkar det utmärkt att springa upp till 60 minuter utan något närings intag förutom något glas vatten. däremot kan det första km kännas lite segt innan kroppen "vaknat" ordentligt. det blir också lite långsammare än om jag springer några timmar se
För mig funkar det utmärkt att springa upp till 60 minuter utan något närings intag förutom något glas vatten. däremot kan det första km kännas lite segt innan kroppen "vaknat" ordentligt. det blir också lite långsammare än om jag springer några timmar se
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 23:55Lisa Nordén (Elit triathlet) svarar på en liknande fråga i sin blogg. Värt att läsa tycker jag. Inlägget heter "långa cykelpass och fettförbränning" och skrevs den 10 februari så inlägget ligger precis ibörjan.
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index
Lisa Nordén (Elit triathlet) svarar på en liknande fråga i sin blogg. Värt att läsa tycker jag. Inlägget heter "långa cykelpass och fettförbränning" och skrevs den 10 februari så inlägget ligger precis ibörjan.
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 01:03Jag brukar bara ta ett par glas med vatten innan,och så kör jag i lugn o behaglig fart.Sen smakar frukostenså smaskigt efteråt 🙂
Jag brukar bara ta ett par glas med vatten innan,och så kör jag i lugn o behaglig fart.Sen smakar frukostenså smaskigt efteråt 🙂
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 07:01På tom mage annars så får man springa lite väl fort... 😀
sen är väl frågan - vad för typ av pass skall du köra på morgonen?
själv så är jag en sån bekväm/lat maffentonare och då klarar man sig finfint utan mat före...(Det är riktigt mysigt att spring
På tom mage annars så får man springa lite väl fort... 😀
sen är väl frågan - vad för typ av pass skall du köra på morgonen?
själv så är jag en sån bekväm/lat maffentonare och då klarar man sig finfint utan mat före...
(Det är riktigt mysigt att spring
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 08:26Beror lite på hur långt jag skall springa. Upp till ca 60min så äter jag ingenting. Bara ett glas vatten eller juice och sedan iväg. Ibland har jag också kört långpass på morgonen och då tar jag en banan och ett glas juice innan.
Tycker det tar 10-20 min
Beror lite på hur långt jag skall springa. Upp till ca 60min så äter jag ingenting. Bara ett glas vatten eller juice och sedan iväg. Ibland har jag också kört långpass på morgonen och då tar jag en banan och ett glas juice innan.
Tycker det tar 10-20 min
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 08:42verkar som dem flesta kör efter samm koncept, själv är jag inget undantag. oftast blir det dricka någonting vatten/mjölk/juice innan jag springer och frukost efteråt.
verkar som dem flesta kör efter samm koncept, själv är jag inget undantag. oftast blir det dricka någonting vatten/mjölk/juice innan jag springer och frukost efteråt.