Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMotionscykling i grupp Stora och …
You need to log in to create posts and topics.

Har ni tänkt på att ju mer ni skäller på nybörjare, desto större är risken/chansen att de inte vill cykla i klunga?

Kan ni inte ha teknikträning med nybörjarna istället för att dra runt dem i klungor innan de kan era regler?

Nina: var i denna tråd läste du in att det skälls på nybörjarna? Jag har inte den uppfattningen. Har haft förmånen att åka tillsammans med TS, oerhört trevlig och sympatisk man.

Teknikträning är bra, där håller jag med. Mindre klubbar kanske inte har sam

"Kan ni inte ha teknikträning med nybörjarna " - Det finns redan så dra inte alla över en kam.

Jag uppfattade inlägget som en fråga hur man ska få nybörjare att lyda utan att ifrågasätta. Sen om TS är supertrevlig eller inte har jag inte sagt ett ord om.

Av egen erfarenhet vet jag att många nybörjare blir skällda på och de vill därför ibland inte

Jag uppfattade frågan som att TS ville ha en vetenskaplig förklaring varför det var bättre för nybörjare att bara köra på lilla klingan och inte sluta trampa i klungan.

Jag, som är helt grön på gruppcykling, har följt diskussionen med intresse och jag har hittills inte uppfattat några stötande inlägg från de erfarna cyklisterna i tråden.

Som nybörjare kan det vara bra att bara köra på lillklingan för att, 1- hålla nere farten vilket ger större marginaler vid gruppkörning = säkerhet, 2- få till rätt kadens och bättre teknik, 3- kör man inte så fort så ligger stegen tätare mellan växlarna

Är varken nybörjare eller skolade cyklist, men undrar om inte en regel för nybörjare i klunga borde vara att alltid sitta ner o trampa? Så man lär sig att växla ner o hålla kadensen uppe i backarna ... .

Det ska vara kul att cykla i klunga. Man ska vara lyhörd, ödmjuk och anpassa sig till övriga - oavsett om man är erfaren eller nybörjare. Tror man att man är expert ska man nog cykla själv.

Jag har cyklat i klungor (som nybörjare), med erfarna cyklister

Oj, Är det jag som är TS? Hur kom hur trevligt jag är eller inte in i trådet??

Vi har cykling för nybörjare i min stad och jag ville ge dem (som någon klok person skrev nedan) en mer vetenskapligt svar till varför det är lättare att hålla en jämnfart på