Quote from Lena O on 26 May 2014, 21:45... för övrigt är jag skittrevligt!
... för övrigt är jag skittrevligt!
Quote from Funbeat user on 26 May 2014, 22:05Jag skulle nästan våga följa med på en av dina träningspass.
Jag skulle nästan våga följa med på en av dina träningspass.
Quote from Funbeat user on 27 May 2014, 06:42... för övrigt är jag skittrevligt!
Klart du är. I alla fall om man frågar mig.
Skulle det kunna vara så att, och det oavsett vilken klinga man kör på, det är lättare att hålla en jämn fart vid en kadens runt 95-100 än vid en kadens runt 80-85 när man
... för övrigt är jag skittrevligt!
Klart du är. I alla fall om man frågar mig.
Skulle det kunna vara så att, och det oavsett vilken klinga man kör på, det är lättare att hålla en jämn fart vid en kadens runt 95-100 än vid en kadens runt 80-85 när man
Quote from Funbeat user on 27 May 2014, 15:09Självklart är det som du säger P. att det är lika lätt att hålla en given kadens i 25 km/h oavsett klinga. Men vitsen med att köra en nybörjargrupp på lilla klingan är, att om det är lite kuperat och gruppen inte är backstark, så blir det ett väldans växl
Självklart är det som du säger P. att det är lika lätt att hålla en given kadens i 25 km/h oavsett klinga. Men vitsen med att köra en nybörjargrupp på lilla klingan är, att om det är lite kuperat och gruppen inte är backstark, så blir det ett väldans växl
Quote from Funbeat user on 27 May 2014, 17:34Robert, där har du en klar poäng. Att inte behöva växla mer än nödvändigt som nybörjare, d.v.s. både fram och bak. Det tror jag man vinner en hel del på. Man kanske har fullt upp med att växla bak.
Jag kör med Campa och för min del är det bara att trycka
Robert, där har du en klar poäng. Att inte behöva växla mer än nödvändigt som nybörjare, d.v.s. både fram och bak. Det tror jag man vinner en hel del på. Man kanske har fullt upp med att växla bak.
Jag kör med Campa och för min del är det bara att trycka
Quote from Funbeat user on 2 June 2014, 20:43Att Gazzah är mycket trevlig - och inte minst nybörjarvänlig - det kan jag intyga. Om nu det anses tillföra diskussionen något.. =)
Frågan postades här efter att jag och Gazzah hade en diskussion där han hävdade att det är en bra idé att rekommendera nyb
Att Gazzah är mycket trevlig - och inte minst nybörjarvänlig - det kan jag intyga. Om nu det anses tillföra diskussionen något.. =)
Frågan postades här efter att jag och Gazzah hade en diskussion där han hävdade att det är en bra idé att rekommendera nyb
Quote from Funbeat user on 3 June 2014, 16:21Jag tycker nog inte man skall ha som mål att ALLTID ha konstant avstånd till framförvarande cyklist. Om det nu blir en lucka och det BLIR det, så tycker jag personligen att det är bättre att täta den långsamt så att de övriga som ligger bakom inte får sam
Jag tycker nog inte man skall ha som mål att ALLTID ha konstant avstånd till framförvarande cyklist. Om det nu blir en lucka och det BLIR det, så tycker jag personligen att det är bättre att täta den långsamt så att de övriga som ligger bakom inte får sam
Quote from Funbeat user on 4 June 2014, 17:07Absolut. Man ska undvika att vidarebefordra framförvarandes ojämnhet bakåt. Men för en nybörjare skulle jag tro att det är bättre, eftersom en nybörjare lätt ger upphov till en viss gummibandseffekt. Det tar tid att hitta en teknik för att reglera farten
Absolut. Man ska undvika att vidarebefordra framförvarandes ojämnhet bakåt. Men för en nybörjare skulle jag tro att det är bättre, eftersom en nybörjare lätt ger upphov till en viss gummibandseffekt. Det tar tid att hitta en teknik för att reglera farten
Quote from Funbeat user on 4 June 2014, 21:14Den här tråden ger upphov till ett par intressanta frågor:
Är det många nybörjare på klungträningar som inte cyklat så mycket över huvud taget tidigare i sitt liv?
Och/eller inte cyklat så mycket på sina nya cyklar på egen hand för att lära känna dem?J
Den här tråden ger upphov till ett par intressanta frågor:
Är det många nybörjare på klungträningar som inte cyklat så mycket över huvud taget tidigare i sitt liv?
Och/eller inte cyklat så mycket på sina nya cyklar på egen hand för att lära känna dem?
J
Quote from Funbeat user on 4 June 2014, 21:25Nä, köra i grupp är för många det första det gör efter att ha skaffat räser. Då suveränt att det finns ledare som TS som tillåter nybörjare att komma in i sporten och så de kan lära sig allt. Även HUR de lär känna cykeln och växla m.m..
Nä, köra i grupp är för många det första det gör efter att ha skaffat räser. Då suveränt att det finns ledare som TS som tillåter nybörjare att komma in i sporten och så de kan lära sig allt. Även HUR de lär känna cykeln och växla m.m..