Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMotivationssvacka.
You need to log in to create posts and topics.

Om man springer varje dag har man ju nästan ett dygns vila mellan passen, det räcker väl? 🙂

Jag kör själv tisdagar, onsdagar, fredagar och söndagar. Att köra 2 dagar på raken fungerar jättebra för mig och ger mig extra distans. Jag varierar onsdagspa

Hej Sebastian..

En liten undran bara. Varför kör du inte intervall på onsdagen. Då får du en vilodag mellan det och nästa pass. Och kör onsdagspasset på tisdagen. Fast då inte som ett återhämtningspass.

Vänligen

P.

sebastian ,jo de har du helt rätt i 😉 men jag är lite lat

P: Tanken med onsdagspasset var från början som ett rent återhämtningspass efter kvalitetspasset på tisdagen samt att få in lite mer distans. Lugnt och stilla i ca 70% av HRmax. Sen la jag till löpskolning i slutet av detta pass för att öht få in den bite

Hej Sebastian.

Ja, då förstår jag uppläget och det låter klokt.

Vänligen

P.

jag har motivationsvacka nu för jag körde core och spinning i tisdags och blev ännu mer illamående och magont

Håller med Madelene...den bästa motivations"grejen" som finns för mig är min bästa träningskompis Petra. 🙂
Antingen är det hon eller jag som får puscha på den andra för att det ska bli någonting av.
Och det är väldigt mycket roligare att träna två eller

Jag har ingen träningskompis, så jag MÅSTE helt enkelt motivera mig själv. Det är bra för karaktären att inte behöva "förlita" sig på att nån pushar.

Nu handlade det inte om att man inte alls tar sig iväg om ingen puschar, utan bara att ibland så hade man hoppat över om det inte vore för lite puschning...;)

Det förstod jag