Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMountainbike i Täby
You need to log in to create posts and topics.

Trädtomte!

Det står som tidigare poängterat att det är tillåtet att cykla på Roslagsleden, MEN i Danderyd går delar av Roslagsleden på mótionsspår, där det är tydligt utmärkt att man inte får cykla. Så man blir lite förvirrad. jag har dock ignorerat dessa skyltar, m

Cykelförbudsskyltar som satts upp i skog och mark utan stöd i lokal ordningsstadga eller i regler för naturreservat saknar i allmänhet lagligt stöd (så vitt jag vet). Problemet är att vissa personer tror att sådana skyltar gäller oavsett, vilket tyvärr lä

Alla jag möter i skogen brukar hälsa glatt! inga sura miner där. Så för er som vill ha stig tips i Täby har jag hundratals i lager på min sida under rundor, ut och bomba så dom inte växer igen! 😉

Sååå...
Finns det nån schysst kyrkogård i Sollentuna eller måste man åka upp till Norrtälje för att bomba på gravstenar och krattade gångar?
Täbys kyrkogårdar måste man väl avstå, eller?

Anders>> Tack för stigtipsen. Hoppas jag hinner testa några spår innan snön lägger sig.

Niclas>> Cyklingen på Täbys kyrkogårdar är nog rätt stendöd. 😉

Jag tror det går fint som satan i gatan att bomba på runt Silverdal, min pappa är utspridd där och han skulle iallafall uppskatta om nån körde bilfri MTB över stenarna där ibland (H) Bara man håller sig borta från gravar och rabatter borde det väl gå bra

Grundbulten är varje medborgares skyldighet att respektera den lokala ordningsstadgan. Ordningsstadgan om att cykling och ridning inte är tillåtet i de preparerade spåren är tillkommen för att slitaget efter cyklar och hästhovar är omfattande samt för att

Är du ordningsman i kommunen?
Är du också hundägare som tycker att bajsspår är det enda avtryck som ska få förekomma i naturen och att alla andra inte har där att göra?

I min värld är hästar djur. Precis som åsnor.
Har du blivit nedkörd eller nedriden? Nu gäller det bara i spåret och ingen annanstans. Jag vill inte veta mer än nödvändigt om ditt liv.