Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 22:39@Mackan
Klubbcyklister skiter i det också....
Det märkliga är att dom flesta mtb-åkare som nyttjar kommunens spår tar faktiskt inte hänsyn till folk som joggar, springer el bara är ute och går.
Att det kan finnas folk med dålig syn, hörselskador, och and
@Mackan
Klubbcyklister skiter i det också....
Det märkliga är att dom flesta mtb-åkare som nyttjar kommunens spår tar faktiskt inte hänsyn till folk som joggar, springer el bara är ute och går.
Att det kan finnas folk med dålig syn, hörselskador, och and
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 22:44Heff: Jag har väldigt svårt att tro på att 90% av MTB-åkarna i Norrköping skulle nöja sig med att tuffa runt i spåren i Vrinnevi, allra helst eftersom det finns massa roliga små stigar i Åby-trakterna.
Edit: Jag har faktiskt svårt att tro att MTB-åkare
Heff: Jag har väldigt svårt att tro på att 90% av MTB-åkarna i Norrköping skulle nöja sig med att tuffa runt i spåren i Vrinnevi, allra helst eftersom det finns massa roliga små stigar i Åby-trakterna.
Edit: Jag har faktiskt svårt att tro att MTB-åkare
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 22:45Det kallas motionsspår, cykel är motion.
Jag har cyklat en del i Täby, Sollentuna och Danderyd, tycker det är helt omöjligt att undvika motionsspåren helt om jag exempelvis vill cykla delar av Roslagsleden.
Dessutom kan delar av skogen vara svår med my
Det kallas motionsspår, cykel är motion.
Jag har cyklat en del i Täby, Sollentuna och Danderyd, tycker det är helt omöjligt att undvika motionsspåren helt om jag exempelvis vill cykla delar av Roslagsleden.
Dessutom kan delar av skogen vara svår med my
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 23:10Cyklar relativt mycket på just roslagsleden i det området.
Tror jag kan räkna på ena handen när jag träffat på cyklister / övrigt löst folk 🙂
som jag möt i år.
De man har träffat har bara varit trevliga vätskepauser.Tråkigt att andra haft sämre upplev
Cyklar relativt mycket på just roslagsleden i det området.
Tror jag kan räkna på ena handen när jag träffat på cyklister / övrigt löst folk 🙂
som jag möt i år.
De man har träffat har bara varit trevliga vätskepauser.
Tråkigt att andra haft sämre upplev
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 08:36Jag tycker bara att det är så ledsamt att man inte kan samsas om utrymmet när man i grund och botten har samma intresse - att vara ute och röra på sig. Varför kan man inte bara vara glad åt att andra uppskattar samma aktivitet som en själv?
Det är när fol
Jag tycker bara att det är så ledsamt att man inte kan samsas om utrymmet när man i grund och botten har samma intresse - att vara ute och röra på sig. Varför kan man inte bara vara glad åt att andra uppskattar samma aktivitet som en själv?
Det är när fol
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 09:05Det problemet verkar redan existera, tycker att det är väldigt tomt i motionsspåren i Sollentuna, Danderyd och Täby. Vilket borde göra det möjligt att samsas om utrymmet.
Det problemet verkar redan existera, tycker att det är väldigt tomt i motionsspåren i Sollentuna, Danderyd och Täby. Vilket borde göra det möjligt att samsas om utrymmet.
Quote from Lars Ekegård on 13 December 2011, 12:30Har också cyklat rätt mycket i området och tyvärr i bland hamnat på motionsspår pga av vilsekörning eller för att stigar slutat och där Roslagsleden går ihop med spåren. Har dock ALDRIG varit ens nära att orsakat någon olycka än mindre personskada, har he
Har också cyklat rätt mycket i området och tyvärr i bland hamnat på motionsspår pga av vilsekörning eller för att stigar slutat och där Roslagsleden går ihop med spåren. Har dock ALDRIG varit ens nära att orsakat någon olycka än mindre personskada, har he
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 19:22Som MTBtäby cyklist kanske man ska ta åt sig av tråden... Men icke 🙂
Visst händer det att vi till och från träningarna kommer ut på spåren, det är ju löparspår överallt i Täby :-), nej skämt åsido, många skogsstigar börjar/slutar i anslutning till Skavl
Som MTBtäby cyklist kanske man ska ta åt sig av tråden... Men icke 🙂
Visst händer det att vi till och från träningarna kommer ut på spåren, det är ju löparspår överallt i Täby :-), nej skämt åsido, många skogsstigar börjar/slutar i anslutning till Skavl
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 19:55Jag är själv löpare som springer helgerna Ensta-Skavlöten spåren. Har stött på cyklister ett par gånger och inte upplevt det som ett problem. (Blir snarare sugen på att cykla själv i terrängen...) Jag utgår från att man som cyklist inte vill behöva sakta
Jag är själv löpare som springer helgerna Ensta-Skavlöten spåren. Har stött på cyklister ett par gånger och inte upplevt det som ett problem. (Blir snarare sugen på att cykla själv i terrängen...) Jag utgår från att man som cyklist inte vill behöva sakta
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 20:21Angående cykling i motionsspår.
Eftersom detta inte berör en speciell händelse utan en diskussion i mer generell bemärkelse, kan jag inte heller bemöta den annat än generellt.
Alla ledare i MTB Täby är informerade om att cykling är förbjuden på anlagda
Angående cykling i motionsspår.
Eftersom detta inte berör en speciell händelse utan en diskussion i mer generell bemärkelse, kan jag inte heller bemöta den annat än generellt.
Alla ledare i MTB Täby är informerade om att cykling är förbjuden på anlagda