Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMountainbike i Täby
You need to log in to create posts and topics.

"Hästar och cyklar är FORDON. I varje trafiksituation hålls fordon och gångtrafikanter åtskilda - av uppenbara skäl."

I varje trafiksituation? Gång- och cykelvägar är illusioner?

Annahelena Wahlberg påstod:
> Grundbulten är varje medborgares skyldighet att respektera
> den lokala ordningsstadgan.

Men enl Martin Cson inlägg ovan http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1129565#p1129593
så stämmer inte det du påstår här

Häst är väl ett djur...fordon 🙂

Vad räknas betonggrisar som? De brukar finnas på cykel och gångbanor.

Nu vet jag inte hur hästarna kom in i cykelgruppen men det stämmer att hästar räknas som fordon i trafiken. I skogen vet jag inte riktigt hur man definierar men det brukar ju sitta skyltar med påbjuden/förbjuden ridning lite här och där.

Däremot tror ja

Fast hon hävdade att hästar ÄR ett fordon. Dock räknas dom SOM fordon ibland.

Hon har nog inte alla hästarna hemma.

Edit: fel "paste"

Ja, jag är numera rädd när jag rör mig i spåren. Motionen är väldigt viktig för mig eftersom jag har en sjukdom och motionerar "på recept". (Den hånfulla tonen i några av svaren här berör mig därför särskilt illa.) Samtidigt får en person med min sjukdoms

Jag är nog en av de i kommunen som nyttjar spåren mest eftersom jag ofta springer både ett och två pass om dagen i våra motionsspår. Jag kan inte påstå att cyklisterna är ett stort problem. Kan bara påminna mig om att jag mött cyklister från MTB Täby en g

Ja, att nuansera diskussionen till "preparerade spår" är något helt annat än den polisiära tonen som du öppnade tråden med.

Det är ganska klart, vad jag förstår, att cyklisterna i Täby ska hålla sig borta från vissa motionslingor. Det är nog inget större