Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMusik till löpning
You need to log in to create posts and topics.

allt som har under 160 bpm fungerar egentligen inte för bra löpning. Helst ska det vara 180 bpm och de är det oftast mixat. Vanlig musik som man tror är bra har ofta för låg kadens och de blir det just den typ av löpstil man helst vill vara utan.
Men som

Jag tror faktiskt inte alls att det är så dumt att springa till vad som helst! Har en känsla av att många låter sitt eget löpsteg påverkas av omgivningen under tävling. Kan man hålla sin stegfrekvens oavsett vad man har för takt i lurarna så kommer man sä

Finns bara en musik stil att JOGGA till
bild:http://tbn1.google.com/images?q=tbn:Nxu944BUraumBM:http://3.bp.blogspot.com/_D28aLwfFen8/Sc_FhkQbg7I/AAAAAAAAA6s/_Yt4YZdtdyA/s320/Punkrocker.jpg

En annan med klar löparanknytning är ju annars "Stockholm Marathon" med Euskefeurat (men det kanske är mest vi norrlänningar som kommer ihåg den/dom)

Aadu,
😉
Elvis har i alla fall en sub4 inklusive flera sånginlägg för publiken vid kungsan, och norramälarstrand samt sambadans vid Slussen och Rålis. Han är INTE död! Möjligt att du ser honom någon gång igen.

The King! (t+)
Rex tremendae maiestatis ur Mozarts Requiem är bra att springa
till faktsiskt, ja hela Requiem. Inget stadigt BPM kanske men mycket känsla och
starka körer.

Aadu,
vilket tips, kanske Mozart tillåter att jag sampla/mixa den. Tänk att speedspringa till Mozart. Att jag inte kom på det själv!

För mig har musikens tempo ingen större betydelse för mitt löptempo eller kadens. Jag lyssnar gärna på lugn musik och med bra texter, gärna visor, Laleh, Cornelis eller liknande. Musiken för mig är inte min metronome utan den är bara ett sätt att försöka

Sedan har vi ju såklart Brahms ungerska danser. Nr 5 är väl den mest kända:

Alla är korta och snärtiga.

Passar på att länka till den jag lobbat för tidigare: Rex tremendae maiestatis, Mozart. Känn kraften i den massiva kören. Detta ger ett par sek på km tiderna,
jag lovar!