Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMusik till löpning
You need to log in to create posts and topics.

Tack för tipsen! Detta ska kollas upp! 🙂

You are welcome!
Kanske du är inte van med höga kadenser (160 bpm och mer ...) men jag rekommendera starkt att mer och mer skruva upp kadensen (musikens tempo) till någonstans 180 bpm så kommer du ser att du både kommer att springa med bättre teknik och

"Vänja sig stegvis vid högre kadens" 😀 😀 😉

Måste säga att In Flames och Dark Tranquillity(speciellt "Fabric") funkar himla bra. Bra tempo för det mesta och en dos aggressivitet:-)

Jag tycker faktiskt att musik stör när jag är ute och springer. Annars, som till exempel till spinning, är ju musiken en förutsättning men till löpning så tycker jag att både hörlurar och ljud mest är i vägen.

Jag vill vara i min egen rytm när jag kutar

Håller med Jenny helt å fullt....men som hon säger så på löpband,spinning å kanske i ett motionsspår så kan det väl vara helt Ok å till å me otroligt medryckande å drivande i träningen. Körde för typ 10 år med både radio samt med free-style-bandare...två

Snubblade över en låt av flickornas Måns i iTunes, nu är det min favvolåt att springa till.

Jag föreslår att du lyssnar på samma musik som du brukar.

Survivor - Eye of the Tiger och Baywatch theme vid strandlöpning.
Metallica - Master of Puppets vid backintervaller!:))

//DJ

Jag håller nästan med Jenny. För att musik ska hjälpa så måste det vara en bra BPM. Man ska hälst ta ett steg på varannan eller var fjärde slag. När jag sprang göteborgsvarvet så kom stairway to heaven upp vid sådär 40 minuter. Kändes inte riktigt bra då