Quote from Guest on 29 November 2010, 23:16Jag har aldrig tyckt om löpning för jag har ända sedan ungdomsåren haft ett och samma problem. Nu tänkte jag att jag skulle ge det en sista chans med ordentliga skor och ett väldigt försiktigt komma-igång program som varvar löpning med gång, men jag blev
Jag har aldrig tyckt om löpning för jag har ända sedan ungdomsåren haft ett och samma problem. Nu tänkte jag att jag skulle ge det en sista chans med ordentliga skor och ett väldigt försiktigt komma-igång program som varvar löpning med gång, men jag blev
Quote from Catharina Brattlin on 29 November 2010, 23:26Antagligen flexar Du foten för mycket uppåt=extrem hällöpning, vilket påfrestar tibialis posterior, som då börjar smärta.
Om jag hade sprungit i Dina skor hade jag börjat varje runda med en rask promenad först, och sen ökat takten långsamt till önskat te
Antagligen flexar Du foten för mycket uppåt=extrem hällöpning, vilket påfrestar tibialis posterior, som då börjar smärta.
Om jag hade sprungit i Dina skor hade jag börjat varje runda med en rask promenad först, och sen ökat takten långsamt till önskat te
Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 23:30Är det på in eller utsidan av nederbenet?
Är det på in eller utsidan av nederbenet?
Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 23:48Sylvia: Jag börjar redan med promenad, hur lång tid rekommenderar du för sådan uppvärmning? Jag tolkar dig som att jag ska försöka vinkla ner foten när jag landar på den. Jag ska tänka på det nästa gång. Om det är muskelsvaghet, skulle du då gå in på spec
Sylvia: Jag börjar redan med promenad, hur lång tid rekommenderar du för sådan uppvärmning? Jag tolkar dig som att jag ska försöka vinkla ner foten när jag landar på den. Jag ska tänka på det nästa gång. Om det är muskelsvaghet, skulle du då gå in på spec
Quote from Catharina Brattlin on 30 November 2010, 08:10Aha, då lät det annorlunda.
Pronerar Du? Skulle kunna vara tibialis posterior som känns av, då den jobbar hårt för att staga upp proneringar.
Jag skulle satsa på att stärka den muskeln istf att hålla på med inläggoch div skor. Finns bra övningar på you
Aha, då lät det annorlunda.
Pronerar Du? Skulle kunna vara tibialis posterior som känns av, då den jobbar hårt för att staga upp proneringar.
Jag skulle satsa på att stärka den muskeln istf att hålla på med inläggoch div skor. Finns bra övningar på you
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 08:58Jag tänkte precis som du nu Sylvia att "vinkla foten" medans man springer känns som lite för mycket tänka och lite för lite bara göra på ett avslappnat och naturligt sätt?
Mattias: Kanske att du skulle kunna försöka tänka framfot, framfot bara, så att d
Jag tänkte precis som du nu Sylvia att "vinkla foten" medans man springer känns som lite för mycket tänka och lite för lite bara göra på ett avslappnat och naturligt sätt?
Mattias: Kanske att du skulle kunna försöka tänka framfot, framfot bara, så att d
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 09:50Sylvia: Tack för utförliga svar! Enligt video + tolkning på Löplabbet när jag köpte skor så springer jag relativt rakt över foten. Hur sant det är har jag tyvärr inte kunskap att bedöma, med tillräckligt övertygande försäljare hade jag svalt vad som helst
Sylvia: Tack för utförliga svar! Enligt video + tolkning på Löplabbet när jag köpte skor så springer jag relativt rakt över foten. Hur sant det är har jag tyvärr inte kunskap att bedöma, med tillräckligt övertygande försäljare hade jag svalt vad som helst
Quote from Elias Engqvist on 30 November 2010, 14:26Varken tänka "vinkla" eller tänka "framfot" utan tänk: Sätta ner foten rakt UNDER kroppen !!!
Varken tänka "vinkla" eller tänka "framfot" utan tänk: Sätta ner foten rakt UNDER kroppen !!!
Quote from Funbeat user on 1 December 2010, 08:46Jaaa Christer! Fasen, det var ju det där jag satt och tänkte på men inte kom på hur jag själv menade! (t+)
Kortare steg borde fixa problemet! Tassa, tassa, tassa fram och se om det inte slutar kännas så ont i benen?
Jaaa Christer! Fasen, det var ju det där jag satt och tänkte på men inte kom på hur jag själv menade! (t+)
Kortare steg borde fixa problemet! Tassa, tassa, tassa fram och se om det inte slutar kännas så ont i benen?
Quote from Funbeat user on 1 December 2010, 20:51Okej, ett nytt pass när jag försökte ändra lite och känna efter. Mindre steg oftare; det blev inte sämre men jag kan inte säga att det var någon revolution. Jag får nog backa på att det gör ont på yttersidan, det är mest insidan fram, plus efter ett tag n
Okej, ett nytt pass när jag försökte ändra lite och känna efter. Mindre steg oftare; det blev inte sämre men jag kan inte säga att det var någon revolution. Jag får nog backa på att det gör ont på yttersidan, det är mest insidan fram, plus efter ett tag n