Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 14:44Tjena, jag känner igen dina problem. Ont så man ringer ambulans efter 100 meter och sen går det över lika snabbt som det kom.
Jag bytte skor, från ett par med mycket pronationsstöd eller vad det heter till ett par neutralare. Problemet försvann direkt.
Tjena, jag känner igen dina problem. Ont så man ringer ambulans efter 100 meter och sen går det över lika snabbt som det kom.
Jag bytte skor, från ett par med mycket pronationsstöd eller vad det heter till ett par neutralare. Problemet försvann direkt.
Quote from Funbeat user on 13 August 2012, 23:12Lite mer än ett och ett halvt år efter att jag ställde originalfrågan tänkte jag komma med en uppdatering, om någon skulle läsa tråden och uppleva samma typ av besvär som jag hade.
Numera kan jag springa 5+ km i sub-6 min/km tempo, utan att knappt alls k
Lite mer än ett och ett halvt år efter att jag ställde originalfrågan tänkte jag komma med en uppdatering, om någon skulle läsa tråden och uppleva samma typ av besvär som jag hade.
Numera kan jag springa 5+ km i sub-6 min/km tempo, utan att knappt alls k
Quote from Funbeat user on 13 August 2012, 23:33Kul att se att det gick att lösa!! Känns hoppfullt. 🙂
Kul att se att det gick att lösa!! Känns hoppfullt. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 10:02Hej
Intressant läsning, såg tråden först nu!Har i många år haft samma känningar som du att man stumnar framsida nedre del av smalbenen. Främst på vårkanten när min joggingdos ökar och avtar sen allt eftersom jag blir van
Man sjunker i löpsteget och bör
Hej
Intressant läsning, såg tråden först nu!
Har i många år haft samma känningar som du att man stumnar framsida nedre del av smalbenen. Främst på vårkanten när min joggingdos ökar och avtar sen allt eftersom jag blir van
Man sjunker i löpsteget och bör
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 21:37@conny Du har ingen bild på den övningen, jag begriper inte riktigt hur man skall göra.
@conny Du har ingen bild på den övningen, jag begriper inte riktigt hur man skall göra.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 02:09Alltså superlätt. Sätt dig på dina underben, med dem under dig, sträck upp låren och kroppen, tänk att din kropp sedd från sidan formar ett L, med underbenen som den horisontella delen och resten av kroppen som den lodräta. Sen trycker du ctrl I - du kurs
Alltså superlätt. Sätt dig på dina underben, med dem under dig, sträck upp låren och kroppen, tänk att din kropp sedd från sidan formar ett L, med underbenen som den horisontella delen och resten av kroppen som den lodräta. Sen trycker du ctrl I - du kurs
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 07:49Jag har ibland liknande känningar i i början av löpningen, och enl tips från min naprapat stannar jag då och stretchar, börja som vid en stående stretch av framsida lår, dvs sparka upp en fot bakom rumpan och ta tag i den med handen. För sen knät framåt m
Jag har ibland liknande känningar i i början av löpningen, och enl tips från min naprapat stannar jag då och stretchar, börja som vid en stående stretch av framsida lår, dvs sparka upp en fot bakom rumpan och ta tag i den med handen. För sen knät framåt m
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 10:32@Markus, lyckades inte trassla in en bild här men kolla länken och scrolla ner till bilden med tjejen i röd top (Såg skönt ut på videon där han bankar på smalbenen oxå!)
http://drnickcampos.com/health-newsletter/ShinSplints.html
@Hans - Bra tips! Det bl
@Markus, lyckades inte trassla in en bild här men kolla länken och scrolla ner till bilden med tjejen i röd top (Såg skönt ut på videon där han bankar på smalbenen oxå!)
http://drnickcampos.com/health-newsletter/ShinSplints.html
@Hans - Bra tips! Det bl
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 10:44Ja, det glömde jag ju, viktigt att man håller i tårna snarare än foten. Sen trycker man fram knät så att egentligen blir ju smalbenet vågrät mot marken. Man känner ju att man får en riktig stretch i vristmuskeln (om det nu heter så 🙂
Fördelen med denna
Ja, det glömde jag ju, viktigt att man håller i tårna snarare än foten. Sen trycker man fram knät så att egentligen blir ju smalbenet vågrät mot marken. Man känner ju att man får en riktig stretch i vristmuskeln (om det nu heter så 🙂
Fördelen med denna