Quote from Funbeat user on 11 December 2010, 22:49Intressant diskussion. Du låter så motiverad och villig att experimentera med olika ev lösningar så du kommer nog komma på vad som är fel snart. Kom att tänka på en sak. Har du provat att springa helt barfota? Med tanke på årstiden är väl löpband att före
Intressant diskussion. Du låter så motiverad och villig att experimentera med olika ev lösningar så du kommer nog komma på vad som är fel snart. Kom att tänka på en sak. Har du provat att springa helt barfota? Med tanke på årstiden är väl löpband att före
Quote from Funbeat user on 11 December 2010, 23:41Johan: Intressant tanke. Jag ska se om jag provar den vid tillfälle. En annan idé, som jag faktiskt trodde att någon skulle föreslå, är att prata med naprapat eller motsvarande.
Johan: Intressant tanke. Jag ska se om jag provar den vid tillfälle. En annan idé, som jag faktiskt trodde att någon skulle föreslå, är att prata med naprapat eller motsvarande.
Quote from Funbeat user on 11 December 2010, 23:58Det verkar vara ett problem som du är ganska ensam om, för annars hadde fler kommit med råd, kanske kan någon läkare veta vad som kan vara orsaken till problemet, om du söker på ordet kramp på nätet, kanske det dyker upp någon ledtråd, det kanske är något
Det verkar vara ett problem som du är ganska ensam om, för annars hadde fler kommit med råd, kanske kan någon läkare veta vad som kan vara orsaken till problemet, om du söker på ordet kramp på nätet, kanske det dyker upp någon ledtråd, det kanske är något
Quote from Tobias Barkman on 13 December 2010, 16:47Jag är lite inne på Sylvias teori, om flexade fötter. Hade liknande problem ett tag, och jag fick tips från sjukgymnasten om att tänka på att "lyfta underbenen mer" när jag för fram benet, dvs vara lite mer böjd i knäet som är på väg fram (så att jag inte
Jag är lite inne på Sylvias teori, om flexade fötter. Hade liknande problem ett tag, och jag fick tips från sjukgymnasten om att tänka på att "lyfta underbenen mer" när jag för fram benet, dvs vara lite mer böjd i knäet som är på väg fram (så att jag inte
Quote from Funbeat user on 13 December 2010, 17:10Ida: Hm, "lyfta underbenen" säger du. Jag tänker mig lite högre knäuppdragningar, är det så du menar?
Ida: Hm, "lyfta underbenen" säger du. Jag tänker mig lite högre knäuppdragningar, är det så du menar?
Quote from Tobias Barkman on 13 December 2010, 20:24Nja, i första hand tänker jag mig att man har underbenet lite mer horisontellt när man för fram benet, dvs man tänker på att böja benet lite mer.
När man ökar farten får man ofta automatiskt lite mer bakåtspark, vilket i sig ger denna effekt.
Högre knä
Nja, i första hand tänker jag mig att man har underbenet lite mer horisontellt när man för fram benet, dvs man tänker på att böja benet lite mer.
När man ökar farten får man ofta automatiskt lite mer bakåtspark, vilket i sig ger denna effekt.
Högre knä
Quote from Catharina Brattlin on 13 December 2010, 20:45Mattias, här är en bra övning som Du kan stärka tibilais posterior med. Jag tror nämligen ff att det är den som spökar hos Dig.
http://www.youtube.com/watch?v=7vZVq3ov914&feature=related
Du nämnde nu senast att det onda satt mer på "insidan" av benet, s
Mattias, här är en bra övning som Du kan stärka tibilais posterior med. Jag tror nämligen ff att det är den som spökar hos Dig.
Du nämnde nu senast att det onda satt mer på "insidan" av benet, s
Quote from Funbeat user on 29 December 2010, 22:05Jag tänkte komma med en liten uppdatering för det fall att någon i framtiden har liknande problem. Just nu klarar jag av att springa några kilometer på löpband iallafall.
Jag tycker följande åtgärder hjälpt mig: Skorna ska vara ganska hårt snörade (lago
Jag tänkte komma med en liten uppdatering för det fall att någon i framtiden har liknande problem. Just nu klarar jag av att springa några kilometer på löpband iallafall.
Jag tycker följande åtgärder hjälpt mig: Skorna ska vara ganska hårt snörade (lago
Quote from Funbeat user on 29 December 2010, 22:05Dubbelpost
Dubbelpost
Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 07:32Tror inte det är compartment eftersom det börjar göra ont efter bara några sekunder! Har dock inget bra svar att ge dig tyvärr. Hoppas nån smart person kommer på vad felet är!
Tror inte det är compartment eftersom det börjar göra ont efter bara några sekunder! Har dock inget bra svar att ge dig tyvärr. Hoppas nån smart person kommer på vad felet är!