Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 08:23Det är väl få idrotter (förutom den där de står inoljade i brunkräm i kalsonger och spänner sig) där maximal muskelmassa är gynnsamt. För en vanlig motionär är de negativa effekterna förmodligen av akademisk betydelse och övervägs förmodligen av de positi
Det är väl få idrotter (förutom den där de står inoljade i brunkräm i kalsonger och spänner sig) där maximal muskelmassa är gynnsamt. För en vanlig motionär är de negativa effekterna förmodligen av akademisk betydelse och övervägs förmodligen av de positi
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 08:29David visst är det väl Ingemar "Ingo" Johansson på bilden? Gamla boxaren ni vet, världsmästaren!
David visst är det väl Ingemar "Ingo" Johansson på bilden? Gamla boxaren ni vet, världsmästaren!
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 08:40Leif, en normal motionär behöver inte springa mer än 15 km per vecka heller.
Märkligt hur konditions- och muskelbyggare så gärna klankar ner på varandra.
Jag tycker det här gäller alla slags träning, inte bara löpning:
"Law 6: Achieve as much as possib
Leif, en normal motionär behöver inte springa mer än 15 km per vecka heller.
Märkligt hur konditions- och muskelbyggare så gärna klankar ner på varandra.
Jag tycker det här gäller alla slags träning, inte bara löpning:
"Law 6: Achieve as much as possib
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 12:31Japp.
Japp.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 13:18"Law 6: Achieve as much as possible on a minimum of training."
Fast det är ju kul att träna och det bränner bort fettet. Så att sträva efter att minimera träningen är inget för mig.
"Law 6: Achieve as much as possible on a minimum of training."
Fast det är ju kul att träna och det bränner bort fettet. Så att sträva efter att minimera träningen är inget för mig.
Quote from Elias Engqvist on 6 May 2011, 13:30Man kanske skulle kunna göra ett tillägg: "- and do it as often as possible!"
Man kanske skulle kunna göra ett tillägg: "- and do it as often as possible!"
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 13:31"Law 6: Achieve as much as possible on a minimum of training."
ja och det skulle betyda en hel del högintensiva intervaller i olika varianter...och det är inte helt kul
"Law 6: Achieve as much as possible on a minimum of training."
ja och det skulle betyda en hel del högintensiva intervaller i olika varianter...och det är inte helt kul
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 13:37Tja, vore det inte riligt att bli aå bra som möjligt med den träning no gör?
Tja, vore det inte riligt att bli aå bra som möjligt med den träning no gör?
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 13:42Jo:
"Law 6: Achieve as much as possible on a lot of training."
Jo:
"Law 6: Achieve as much as possible on a lot of training."
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 13:47I samma kapitel argumenterar noakes för att volym är övereköamerat, och att mer än 12-16 mil i veckan är så gott som borkastat, dvs max 10 timmar löpning.:-)
I samma kapitel argumenterar noakes för att volym är övereköamerat, och att mer än 12-16 mil i veckan är så gott som borkastat, dvs max 10 timmar löpning.:-)