Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMusse
You need to log in to create posts and topics.

Inte långt ifrån iaf.. både rullstolsbasket och hockey fick ju ett par minuters uppmärksamhet

Tur man inte ser på "sporten".

Jag är glad att jag hade fel! Grattis Musse! Han borde komma med till OS trots lite för långsam tid!

Barometern OT, Sporten, 30 april:

Fem helsidor byalagsfotboll och en liten notis om Musse på den femte. Följt av två sidor om hockey, bowling & ridning.

Speglar nog läsarintresset ganska väl.

Ja så är det nog Magnus. Jag tycker att han gör ett jättebra lopp men han kommer nia i en tävling som saknar de bästa löparna. Dessutom nio minuter från världsrekordet vilket skulle motsvara drygt två minuter bakom om det hade varit på milen. Det är klart

Nä usch vilka realcyniker ni är (dessvärre med all rätta).

Det blygsamma intresset påverkar även nyrekryteringen vilket i så fall konserverar sakernas tillstånd.

-Puckat jaga en boll 😉

I pyttelilla Sverige fick vi 2 silvermedaljer i ett VM vad gäller löpning förra helgen. Om vi nu ej har kroppar för ett marathon så vidga vyerna.

Nu är ju ultra pest och kolera för media, men i avsaknad av medaljer på sprintsträckor så ...... 😉

Med all respekt för de nyblivna VM-medaljörernas prestationer så är det ju så att Afrika inte har hittat till ultralöpningen än på grund av att prispengarna inte är tillräckligt stora. Det handlar nog inte om att våra kroppar är mer skapta för att springa

Om vi jämför med vad han gjort på hinder,så är det inte samma prestation. Han måste nog slå svenska rekordet för att uppmärksammas.

Å andra sidan, hade han fått samma uppmärksamhet kontra prestation som tex Sara W, så hade det väl varit utlyst fem dagars