Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMusse
You need to log in to create posts and topics.

Vad är det för snack om "våra kroppar"? Vilka vi? Vi som häckar på funbeat? Jonas Buud är också här då och då!

Det är snarare den förhärskande svenska livsstilen som är orsaken till avsaknaden på bra löpresultat!

"den förhärskande svenska livsstilen"? Är det som du lever, CS?

Det är inte så många svenskar som gilla långdistanslöpning på elitnivå, helt enkelt.

Jag menar äta för mycket och dåligt redan från start, röra sig minimalt i unga år - det är iofs inget specifikt för sverige utan gäller i många länder - ju rikare länder desto "sämre" livsstil.

Jag är 64 år (snart) så hur jag lever spelar inger roll för

EDIT: Oops missade att jag inte var på sista sidan, men kommentaren kvarstår 🙂

Öh... Det står ju att GPS är OK.

For the purpose of this Rule, the following shall not be considered assistance, and are therefore allowed:
...
(g) Devices carried personall

Men va ända ini helvete!!?? :@
http://svt.se/sport/friidrott/musse-petas-fran-os-forkrossad

Om de har en regel om att någon ska hamna ibland de åtta så är Fotbollslandslaget redan bänkat.

SOK har inte många rätt alltså. Sorgligt!

Låt Musse åka. Finns det en sådan namninsamling?

Han har klarat kvalgränsen och alla som vet något om löpning och särskilt maratonlöpning vet att i ett lopp kan vad som helst hända. Musse har ju en chans!

Oerhört märkligt beslut! Hur många svenskar brukar placera sig bland de åtta bästa på OS? Dessutom, sannolikheten att han kommer att få en bättre tid på OS måste väl vara ganska stor?

Är verkligen beslutandeprocessen för OS helt begränsad till deras interna organ? Det är ju obegripligt att besluten om uttagning inte fattas av dem som har kompetensen, RF och de berörda specialförbunden.