Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kamakya Nicholas Manza sprang på 01:01:55 och sprang förbi 1 löpare och blev omsprungen av 0 löpare.

Vem var det som blev omsprungen och varför fick denne tjuvstarta? 🙂

Ledde inte Etiopiern länge? Wad han nu heter?

En reflektion. Om man använder 2,3 reglen på Erik Pettersson som vann SM så skulle det innebära att han hade haft 29:03 på kvartsmaran vilket skulle innebära 27:32 på 10km dvs svenskt rekord med 23s. Ännu jobbigare för Kamakya som skulle behövt göra 25:31

@Stefan
Killen som "tjuvstartartade" heter Pasi Salonen och passerade startlinjen 13:59:18. Kan han ha kommit förnära sensorerna före starten?

Pasi finns här på FB men han tränar nog mer än han svarar på trådar....

Ja framför datorn hamnar man nog inte i något elit-led... 🙂

Själv har jag fastnat i statistik träsket...

Plot av mellantider för alla löpare jag sprang förbi (grön) och de som sprang förbi mig (röd):
BILD:http://bart.sm.luth.se/~marisa-1/markusOvertakesPlot.jpg

Stapeldiagram över vilka startled löparna jag spran

Haha. Markus. Sorry. Så kul! Linköping rules. Har bott på Trädgårdsgatan, i Flamman och i Ryd (för 20 år sedan....)
(t+)

Tack för statistiken Markus och Fredrik. (t+)

Detta var första gången i mitt liv som jag sprang så här långt. Enligt Markus eminenta script sprang jag förbi 7693 löpare och blev omsprungen av 42 löpare. Jag startade i startgrupp 13, men sluttiden hamnad

Ja då får man väl säga grattis till den som du sprang för,han lär ju bli glad när han blir framflyttad...