Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sitter här nu och funderar över detta med björn....

Någon som har koll på lite hur dom brukar röra sig? hur länge dom kan stanna i samma område osv?
När tusan går dom i ide? nu dröjer det väl längre pga vädret antar jag men vad är vanligast.

Undrar hur

Tamburin i handen är effektivt eller bjällra/koskälla runt halsen.

Björn och andra lite vildare djur gillar inte människor och ljud.

Nä precis dom håller sig borta, just därför jag går med min vandringsstav - slår mot trädstammar och lite i ogräset titt som tätt när jag är ute.

sjung högt 😀
då blir det norsk intervall träning också har jag hört

Hi,hi då flyr alla som är ute - djur och människor! (H)

jag sjunger alltid när jag är ute, har heller inte problem med vilda djur.
men det har nog mest att göra med att jag bor i en tätbefolkad stockholmsförort.

Var bor du egentligen?

Med 99,9999% säkerhet så har du inte en chans att komma i närheten av en björn om du är ute och springer.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Brunbj%C3%B6rn

Jag och pojkvännen stötte på en björn på ganska nära håll, i somras. Eller närmare bestämt en björnbak, björnen pep iväg otroligt snabbt och ljudlöst.

Min pappa försörjer sig inom vildmarks och fritidsnäringen och han lägger ned otroligt mycket energi

Bor i Sandviken...

Nä det ska just mycket till att man ska stöta ihop sig med en björn, men det gäller ju att ändå vara försiktig och vara medveten om att den finns.

Det finns en risk att den blir kvar här då den verkar hungrig, den sågs i närheten av s

Jag kommer från den norrländska urskogen och runt mitt föräldrahem ser de varje höst och varje vår minst ett par tre björnar. Jag är i stort sett uppvuxen ute i skogen, lekte ständigt där som lite och som äldre har jag sprungit och ridit åtskilliga timmar