Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELNågon som känner som jag?
You need to log in to create posts and topics.

Att det var länge sen den här tråden levde.

Nu har du varit och rotat långt ner i arkivet Kalle. Mycket tid och lite att göra? 😉

Kopiöst rastlös ett friskhets tecken eller? 😀

Tänkte göra som Niklas och försöka väcka liv i en gammal tråd... Läs vad TS skriver. Tycker hon har rätt.
Är det verkligen så desperat, hemskt, fruktansvärt att vara singel?? Är det inte rätt skönt, oxå..?

Ja det är hemskt. Fast hemskt är ett starkt ord... det är ett irriterande, oönskat tillstånd.

Men det är bara att göra det bästa av situationen och göra sin singeltillvaro så njutbar som möjligt, till dess att miss Right förstår sitt eget bästa och dyker

Men man kan väl inte låta sitt eget välbefinnande definieras av någon annan..?

Man måste väl ha ett eget liv och utgå från det innan man kan skaffa en partner? Man kan väl inte bara vara en oformlig amöba som helt och hållet formas efter omvärlden??

Uhm, utan att ha läst mer än första inlägget i tråden - jag vet inte var du fick det där ifrån.

Det är bara man själv som bestämmer över sitt eget välbefinnande. Amöbastrategin tror jag är föga tilltalande för eventuellt framtida partners, så jag rekomme

Örjan: Jag tycker snarare att det funkar som så att ju BÄTTRE mitt eget liv blir, desto mer uppenbart blir det för mig att det ENDA som saknas är "han denna där" och då blir det ju mer intressant att göra något åt det, eller hur? 😉
När man har fullt upp

Ja, jag håller med dig Jessie.
Det jag funderar över är om många ser just sitt singelskap som en förklaring till varför de inte är nöjda? Och kanske tänker: "allt blir bra bara jag hittar någon"..? De definierar sig utifrån en relation och inte utifrån s

Örjan: Det är nog av samma anledning som att vissa par som har problem får för sig att det är läge att
1) flytta
2) skaffa hund
3) skaffa barn
(det sista är absolut MEST tragiskt)
för att "rädda relationen".

Det är enklare att skylla på något som man KA