Quote from Guest on 24 August 2011, 23:34Jag har drabbats av något som kallas "Cykelknä". Tydligen så kan man få det när man cyklar mycket och musklerna vänjer sig vid ett moment, de blir kortare. Sedan när man börjar med löpning så kräver det att man använder hela muskeln i låret och detta kan
Jag har drabbats av något som kallas "Cykelknä". Tydligen så kan man få det när man cyklar mycket och musklerna vänjer sig vid ett moment, de blir kortare. Sedan när man börjar med löpning så kräver det att man använder hela muskeln i låret och detta kan
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 23:44kan du beskriva lite mer detaljerat vart du har ont?!
har du några domning/stickningar, kommer det direkt eller efter ett tag. Känner du något på cykeln?
kan du beskriva lite mer detaljerat vart du har ont?!
har du några domning/stickningar, kommer det direkt eller efter ett tag. Känner du något på cykeln?
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 12:36Jag har inte ont när jag går eller står. Utan när jag går nerför i trappor och springer. Alltså inget när jag cyklar. Utan det har med muskeln att göra om jag fattat det hela rätt ?! Jag kan inte löpträna för muskeln är för kort, men den är lagom till at
Jag har inte ont när jag går eller står. Utan när jag går nerför i trappor och springer. Alltså inget när jag cyklar. Utan det har med muskeln att göra om jag fattat det hela rätt ?! Jag kan inte löpträna för muskeln är för kort, men den är lagom till at
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 19:18Det känns alltså som löparknä fast du har fått det när du cyklat? I så fall borde väl botemedlet vara detsamma som vid löparknä. 🙂 Det finns mycket information om det både på funbeat och övriga nätet. Stretch, styrka, massage, akupunktur är väl några av
Det känns alltså som löparknä fast du har fått det när du cyklat? I så fall borde väl botemedlet vara detsamma som vid löparknä. 🙂 Det finns mycket information om det både på funbeat och övriga nätet. Stretch, styrka, massage, akupunktur är väl några av
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 21:21Ja det låter mer som löparknä!
Alla dom tipsen är bra men ja skulle kolla upp så att ditt bäcken ligger rätt. annars så kan du köra rehab till förbannelse. sen behöver du troligen stärka upp säte + bålmuskulatur.
Jag jobbar dagligen med liknande problem
Ja det låter mer som löparknä!
Alla dom tipsen är bra men ja skulle kolla upp så att ditt bäcken ligger rätt. annars så kan du köra rehab till förbannelse. sen behöver du troligen stärka upp säte + bålmuskulatur.
Jag jobbar dagligen med liknande problem
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 23:15Skriver under på löparknä!
Är inte problemen så stora och suget efter löpning stort, så testa med knästrapp, finns på de stora sportbutikerna för drygt 200 kr, tex InterSport som kör med McDavids sortiment.Det fungerar perfekt för mig. Fick problem i mi
Skriver under på löparknä!
Är inte problemen så stora och suget efter löpning stort, så testa med knästrapp, finns på de stora sportbutikerna för drygt 200 kr, tex InterSport som kör med McDavids sortiment.
Det fungerar perfekt för mig. Fick problem i mi
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 08:11Det jag tror Lars menar är att man är för svag i abduktorerna o utåtrotatorerna i höften. Det visar sig genom att man inte klarar att hålla emot vid belastning på knä, utan det har en tendens att falla inåt.
Vid väldigt många knäbesvär sitter ofta orsaken
Det jag tror Lars menar är att man är för svag i abduktorerna o utåtrotatorerna i höften. Det visar sig genom att man inte klarar att hålla emot vid belastning på knä, utan det har en tendens att falla inåt.
Vid väldigt många knäbesvär sitter ofta orsaken
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 10:27Och när man ändå är igång med akupunktur, så kan man ju pröva att sy in magneter i träningsbyxorna och att dricka kvickrot-the också.
Och när man ändå är igång med akupunktur, så kan man ju pröva att sy in magneter i träningsbyxorna och att dricka kvickrot-the också.
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 12:48Magnus & Petter:
Vad jag menar med att höften är sned är just att ben inte ligger rätt. Det vill säga att antingen så är det en förskjutning av Ländryggskota 4 eller 5 eller så har höft kammen på ena eller andra sidan vridit sig så att höften inte är "li
Magnus & Petter:
Vad jag menar med att höften är sned är just att ben inte ligger rätt. Det vill säga att antingen så är det en förskjutning av Ländryggskota 4 eller 5 eller så har höft kammen på ena eller andra sidan vridit sig så att höften inte är "li
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 13:21MEN LYSANDE, Ni är ju för fantastiska (L)
Har köpt knäskydd, spenderat hela dagen med att läsa på om löparknä...och jag lär mig nytt hela tiden. Det verkar då iallafall som om jag kan "bota" detta och kunna återuppta min "löparkarriär" .. om än tillfällig
MEN LYSANDE, Ni är ju för fantastiska (L)
Har köpt knäskydd, spenderat hela dagen med att läsa på om löparknä...och jag lär mig nytt hela tiden. Det verkar då iallafall som om jag kan "bota" detta och kunna återuppta min "löparkarriär" .. om än tillfällig