Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Byt sjukgymnast!!!!!
Jag blir less på dom som bara ska sälja på patienterna olika saker (t-)

Marie, välj vilket simsätt som känns bäst. Olika muskler tränas visserligen olika mycket men då skulle Du kunna varva simsätten så Du får med allt. Jag brukar simma varannan längd fritt och varannan längd bröst.

Och med tanke på vad Magnus säger så, 1-2

Sylvia, det var ju grymt bra övningar. Den första länken visar just hur oflexibel jag är i ena sidan och ovig trots att jag är vältränad i kondisen. Känns inte bra att inte ha helheten 🙁
Ska köra övningar, träna långsiktigt och bli bra i knäna utan sk

Du är inte den första, och inte den sista, som inser vikten av att vara allsidigt tränad. För, med en svag kropp kommer skadorna och då spelar inga tidsmål i världen någon roll. För Du kan inte springa som Du vill ändå, för Du har ont.

Övningarna är väld

Här är en på musslan http://www.youtube.com/watch?v=l8CQq8_GYhU
Jag brukar dock ligga helt nere med överkroppen

Åh, tack! Sökte på engelska men visste tydligen inte riktigt vad mussla heter på det språket. (H)

Jag ligger också helt nere på sidan. Nu, när jag är starkare i det området, använder jag ett theraband, som jag trär över benen, som belastning.

Marie. Min tanke var inte att klanka ner på alla tips som ges. Däremot anser jag det vara en altför snabb slutsats att säga att det är löparknä bara för att man får ont när man springer och går nedför i trappor. Det kan ju givetvis vara precis så men det

tack för länkarna...
bra övningar!

Ok. Vill inte uttala mig om vad det kan vara men desto bättre att övningarna fungerar:). det är ju det som är huvudsaken oavsett vad åkomman än må heta.

Återstår bara att önska dig lycka till i rehabiliterandet.

Tackar också för övningarna. Idag testade jag Musslan för första gången efter att ha tänkt göra det under en ganska lång tid. Körde tjugo repetitioner på varje sida och damn vad jobbigt det var, antar att det är ett tecken på att det var välbehövligt. 🙂