Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kanske mer OT men..

@Lars Ackerot,
är av precis samma åsikt som dig. Min bror som nyligen (3-4 mån) börjat löpträna ringde mig igår och frågade vilket knäskydd han skulle köpa. Avstyrde köpet med en i princip identisk motivering som den du uppgav.

Min å

Lars:

Tack för att du tog dig tid för ett rejält svar!
För min del är det LL som hägrar, så tyvärr tänker jag kortsiktigt, och det fungerar (kortsiktigt) helt utmärkt.

Jag har problem med både ett gammalt diskbråck, samt att jag simmade vansbro utan någ

Magnus; Ja jag tror att det sitter ihop. antagligen så har du dålig bålstyrka! vilket resulterar i att du tappar/tappat hållningen.

Kroppen kompenserar ALLTID en obalans för att kunna "räta ut" kroppen. Så om du har ett insjunket fotvalv på höger fot, r

Jag fick ju två löparknän (på vardera sida) inom loppet av fyra månader 2009. Sjukgymnasten konstaterade rejäla svagheter i höft-och sätesparti när jag jobbar i sidled och gav mig rehabövningar att utföra. Ofta och disciplinerat. Vilket jag gjorde, och ha

Sylvia, har du några exempel på övningar?

Marie, om Du jämför vilka muskelgrupper som tränas i löpning/cykling och bröstsim så ser Du att det är muskler, som jobbar i sidled, som inte tränas speciellt i löpning/cykling, men som tränas effektivt i simning. Nu menar jag inte att du ska börja simma,

missade jag något kanske eller är det någon som vet exakt VAR damen ifråga har ont??? hur kan man då veta om det är löparknä?? cykelknä dessutom??? i senaste boken om idrottsrelaterade skador i knä och höft finns dessutom inget som heter cykelknä.

mitt t

Ja, det Du missar är att det är många fler än Marie, som läser den här tråden, som kanske håller på och kämpar med konstaterat löparknä och som kanske kan bli hjälpt av råd som framkommer under diskussionens gång?

I övrigt håller jag med om att en unders

Erik, jag har ont i höger knä och jag har varit hos läkare som skriver ut värktabletter och meddelar att jag har broskskador som man inte gör något åt om man inte måste. Jag har även varit hos idrottssjukgymnast som sålde knäskydd till mig i fyra olika f

Bröstsim är inge vidare för knän och fotleder.