Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 11:55Jag kan tänka mig att man kan tycka att det är jätteskönt att lämna klockan hemma när man har kommit in i löpningen ordentligt, för mig är det just nu tvärtom eftersom jag håller på att ta mig från att vara total icke-löpare till att vara löpare.
Jag ty
Jag kan tänka mig att man kan tycka att det är jätteskönt att lämna klockan hemma när man har kommit in i löpningen ordentligt, för mig är det just nu tvärtom eftersom jag håller på att ta mig från att vara total icke-löpare till att vara löpare.
Jag ty
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 11:57Henrik: Ok, jag kan köpa det argumentet. Men jag tror att människor är olika på det sättet också. Jag ÄR nybörjare och jag tror inte att jag hade fortsatt utan min elektroniska motivationshöjare på armen. 😉
Henrik: Ok, jag kan köpa det argumentet. Men jag tror att människor är olika på det sättet också. Jag ÄR nybörjare och jag tror inte att jag hade fortsatt utan min elektroniska motivationshöjare på armen. 😉
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 11:59Jennie, om du vill ha ett verktyg för att föra statistik över din träning, som mäter distans, tid och ev puls så kan jag varmt rekommendera Garmin Forerunner 305 för 1600 kr. Chansen är stor att denna pryl i kombination med Funbeat (synkar utmärkt) kommer
Jennie, om du vill ha ett verktyg för att föra statistik över din träning, som mäter distans, tid och ev puls så kan jag varmt rekommendera Garmin Forerunner 305 för 1600 kr. Chansen är stor att denna pryl i kombination med Funbeat (synkar utmärkt) kommer
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 12:07Jag har ställt in att klockan bara ska visa saker som t ex tid på dygnet och sådant som jag vet inte stressar mig när jag springer. Då kan jag glo bäst jag vill på klockan, det finns inget att titta på som kan stressa mig 🙂
Men när jag kommer hem och s
Jag har ställt in att klockan bara ska visa saker som t ex tid på dygnet och sådant som jag vet inte stressar mig när jag springer. Då kan jag glo bäst jag vill på klockan, det finns inget att titta på som kan stressa mig 🙂
Men när jag kommer hem och s
Quote from Catharina Brattlin on 8 July 2010, 12:14Mats, jag håller med Dig. Till nyvakna löpare är klockorna en ovärderlig hjälp. Om inte annat så för motivationen. Så var det för mig också. Nåt jag märkte var också att den hjälpte mig att hålla en jämn fart under distanspassen.
Idag springer jag abnorm
Mats, jag håller med Dig. Till nyvakna löpare är klockorna en ovärderlig hjälp. Om inte annat så för motivationen. Så var det för mig också. Nåt jag märkte var också att den hjälpte mig att hålla en jämn fart under distanspassen.
Idag springer jag abnorm
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 12:14Roligast med klockan är efteråt. Att kunna följa sina framsteg, hur långt och fort jag har sprungit. När jag springer så blir det mest på känsla. Enda gången jag går efter klockan är när jag försöker slå mitt PB.
Roligast med klockan är efteråt. Att kunna följa sina framsteg, hur långt och fort jag har sprungit. När jag springer så blir det mest på känsla. Enda gången jag går efter klockan är när jag försöker slå mitt PB.
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 12:19Jag fick en GPS-logger som premie vid en provprenumeration på Aktiv Träning. Den loggar position och tid - jag får exakta rundor och alla mellantider.
Eftersom den saknar display får man inte ut någon information alls förrän man tankar ur den till datorn
Jag fick en GPS-logger som premie vid en provprenumeration på Aktiv Träning. Den loggar position och tid - jag får exakta rundor och alla mellantider.
Eftersom den saknar display får man inte ut någon information alls förrän man tankar ur den till datorn
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 12:26Får mig att tänka på de löpare på de stora galorna (och även VM tror jag) som har med sig egen klocka och tar egen tid. Händer på långdistanserna ibland.
Ja, själv föredrar jag att springa obanat eller på stigar, och då är det inte lätt att mäta upp. Bor
Får mig att tänka på de löpare på de stora galorna (och även VM tror jag) som har med sig egen klocka och tar egen tid. Händer på långdistanserna ibland.
Ja, själv föredrar jag att springa obanat eller på stigar, och då är det inte lätt att mäta upp. Bor
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 13:01Mäta på karta fungerar bra och blir ganska exakt om man är noggrann.
http://www.gis.lst.se/lanskartor/
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?ShowSatellite=false&SearchType=4Sedan så gillar jag min 305:a. 🙂
Mäta på karta fungerar bra och blir ganska exakt om man är noggrann.
http://www.gis.lst.se/lanskartor/
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?ShowSatellite=false&SearchType=4
Sedan så gillar jag min 305:a. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 13:23Jag mätte min träning på karta och använde tidtagarur förut och var väldigt nöjd med det. Sen sprang jag med en kompis som har GPS-klocka (Garmin Forerunner 305), då bestämde jag mig för att om jag fortsatte springa skulle jag skaffa en sån.
Nu har jag h
Jag mätte min träning på karta och använde tidtagarur förut och var väldigt nöjd med det. Sen sprang jag med en kompis som har GPS-klocka (Garmin Forerunner 305), då bestämde jag mig för att om jag fortsatte springa skulle jag skaffa en sån.
Nu har jag h