Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNån som kan förklara detta
You need to log in to create posts and topics.

Jag chansar vilt men...
Du kanske springer alldeles för ineffektivt de första 200-ingarna? Vill för mycket, tar i för mycket.

Sen, när du tycker passet är över slappnar du av och faller in i en löpstil som kroppen finner sej lättare till rätta med och du

Nja, jag var ordentligt uppvärmd då jag startade med intervallerna - hade sprungit c:a 20 minuter då redan i 5:25-tempo ung.

Har inte sprungit nåt 5km lopp men milen sprang jag i våras på 49:50 ung. och jag har hårdtränat på sistone så en gissning blir

Oj vad ni skriver 🙂 Jag svarade Stefan B.

Du upplever en formtopp! 🙂

Men du borde ju känna en stor skillnad på teknik och löpsteg på en 200-ing på 38 s jämfört med en på 50 s. Hur kändes det?

Att man kommer ner ordentligt i tid på en enstaka 200-ing jämfört med sex kanske inte är så konstigt

Per: Jo, jag vill förstå för att kunna utnyttja vad det nu var som fick mig att springa BÄTTRE - för det var faktiskt inte bara fortare utan just bättre inser jag nu!

Mackan: Jo, precis som David sa innan, det kan ju ha varit löpsteget/löpekonomin

Pe

Anders S: Formtopp? Ja, iofs har det gått lite bättre än vanligt senaste tiden/veckan - men det här var ett kraftigt steg uppför - jättenöjd!

Vad gäller intervallerna: Den första av 6 hann pulsen gå upp till 91% och den borde ju på sätt o vis vara jämför

Tror du att om du kör om passet om en vecka eller så kommer uppleva samma sak?

Isåfall skulle det var intressant att filma löpsteget.
Borde vara nån skillnad i rörelsemönstret/steglängd/"kadens" som är till sin fördel efter dessa intervaller.
Kan du då s

Min gissning på skillnaden är att det är betydligt mer avslappnat när det går snabbare.

I vilket fall har du nu hittat den bästa uppvärmningen inför ett kortare lopp.

Men jag tror att det har med löpsteget att göra. Jag har själv upplevt att efter ett par ruscher samt en kortare tempoökning så känns det lättare att gå tillbaka till ursprun

Hahahaha! Bra Christer!

BILD:http://www.dogmall.co.uk/smile/happy/happy0064.gif