Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär blir löpningen skön?
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla erfarna löpare! Jag är kvinna, 42 år och har tränat (joggat) ca 1 år. Började efter förra nyår eftersom jag kände att jag MÅSTE börja träna. Anmälde mig till tjejmilen för att ha ett mål och satte igång... Började med att gå och jogga lite i börj

Jag har mycket roligare då jag springer olika typer av pass. Det går med fördel att variera både längd och fart.

Prova också att spring i nya områden, gärna i fin natur.

Variera mera! Olika sträckor, lite olika fort, kanske något intervallpass någon gång (fast just under intervallpasset kommer du nog inte få det där första lyckoruset). Leta rätt på VACKRA rundor, även om det innebär att du måste ÅKA till dem. Motivation ä

Vet inte om det är ett svar på din fråga men eftersom du inte springer så långa sträckor så kan jag tänka mig att det blir samma miljö hela tiden. Ta bussen till en ändhållplats och spring hem.

Det är starkt jobbat att du är ute och springer tre gånger

Det kommer men det kan ta tid, viktigast är att inte stressa/pressa fram det. Testa att försöka ta ned farten i första hand, åtminstone kanske 2 av de 3 ggr du springer. Och i andra hand istället försöka springa lite längre.

Åh, tack för alla svar - vad snälla ni är!

Ja, det där med att prova nya miljöer innebär ju att jag måste åka iväg eftersom det oftast blir samma område då jag inte springer så långt. Det var ett bra tips att ta bussen och springa hem 🙂

Olika sorters

Musik? Bra bok att lyssna på? Variera tempot?
Tycker det låter som du springer mkt på ditt maxläge hela tiden. Om du springer milen i 5:54-tempo så kanske du ska springa några av dina pass i 7minuterstempo snarare?
Och springa ngt kort som består av att

Intressant fråga. Det där "lyckoruset" och/eller "andra andningen" kommer för mig när jag sprungtit ett tag. Minst tre kilometer och ibland efter 14. Det kommer när jag hittar ett tempo där jag har full kontroll över min ansträngning. Jag känner precis hu

Mina löppass var för plågsamma för mig för exakt ett år sedan (5-6km i 6min/km-tempo), skulle man klara rundan i det tempot fick man ge ALLT...det var inte ens kul så jag gjorde annat istället (cyklade)...sedan provade jag igen på hösten och det var JÄTTE

Den blir aldrig skön, period. Detta är bra att känna till, för då vet du samtidigt följande: om det ÄR/BLIR skönt, så gör du fel.