Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 10:37Varning för långt meddelande 🙂
Citat "Träningen ska aldrig vara njutbar, det är känslan efter som ska vara bra. Då har man lyckats!"Tips på olika pass är:
Kortare intervaller att börja med, kanske 4 x 400m. Har man inte uppmätt så kan till exempel 10
Varning för långt meddelande 🙂
Citat "Träningen ska aldrig vara njutbar, det är känslan efter som ska vara bra. Då har man lyckats!"
Tips på olika pass är:
Kortare intervaller att börja med, kanske 4 x 400m. Har man inte uppmätt så kan till exempel 10
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 10:43Skaffa en pulsmätare och spring inte fortare än... är det 80% av maxpuls? Stiger pulsen tar jag slut hyffsat fort och får exakt de problem du nämner. Det blir bara jobbigt, tråkigt och blodsmak i munnen. Ligger jag på rätt sida om pulsen är det bara skön
Skaffa en pulsmätare och spring inte fortare än... är det 80% av maxpuls? Stiger pulsen tar jag slut hyffsat fort och får exakt de problem du nämner. Det blir bara jobbigt, tråkigt och blodsmak i munnen. Ligger jag på rätt sida om pulsen är det bara skön
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 10:48Som flera andra redan nämnt: Spring långsammare ibland. Så sakta att det inte känns som att du ska dö. Skit samma i om du känner dig som en snigel som knappt rör dig framåt. Spring sakta och märk att du orkar längre och längre utan att dö. Då känns det sk
Som flera andra redan nämnt: Spring långsammare ibland. Så sakta att det inte känns som att du ska dö. Skit samma i om du känner dig som en snigel som knappt rör dig framåt. Spring sakta och märk att du orkar längre och längre utan att dö. Då känns det sk
Quote from Elias Engqvist on 13 March 2013, 11:00Du skriver 6km/h men då jag kollar din kalender så är det snarare 10km/h dvs 6minuter/km vilket ju är "lite" snabbare.
Du skriver 6km/h men då jag kollar din kalender så är det snarare 10km/h dvs 6minuter/km vilket ju är "lite" snabbare.
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 11:03Jenny, ses på lördag då?
http://www.facebook.com/events/430993803650248/
Jenny, ses på lördag då?
http://www.facebook.com/events/430993803650248/
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 11:10Åh, vad kul med så mycket respons!
Ja, jag springer ju inte 6 km/h utan 6 min/km (inte lätt det där...) alltså typ en mil på en timme.
Musik är bra, det använder jag redan. Mycket peppande.
Tack David för dina tips - ska genast lägga in lite intervalle
Åh, vad kul med så mycket respons!
Ja, jag springer ju inte 6 km/h utan 6 min/km (inte lätt det där...) alltså typ en mil på en timme.
Musik är bra, det använder jag redan. Mycket peppande.
Tack David för dina tips - ska genast lägga in lite intervalle
Quote from Bjarne Lewin on 13 March 2013, 12:24Du skriver att du är 41 år gammal. Jag tror tyvärr att 6 minuters tempo som nybörjare sällan gäller för kvinnor och framför allt inte för oss kvinnor som är över 40 när vi börjar. 7 minuters tempo känns mer rimligt.
Jag tycker att du är helt fantastisk s
Du skriver att du är 41 år gammal. Jag tror tyvärr att 6 minuters tempo som nybörjare sällan gäller för kvinnor och framför allt inte för oss kvinnor som är över 40 när vi börjar. 7 minuters tempo känns mer rimligt.
Jag tycker att du är helt fantastisk s
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 12:30Håller med alla som säger sänk farten.
Har också upplevt något liknande. Började om lite förra året och då i snigelfart och på relativt kort tid har jag kunnat öka tempot igen och då samtidigt med sträckan, Men det kan vara svårt att hålla tempot nere så
Håller med alla som säger sänk farten.
Har också upplevt något liknande. Började om lite förra året och då i snigelfart och på relativt kort tid har jag kunnat öka tempot igen och då samtidigt med sträckan, Men det kan vara svårt att hålla tempot nere så
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 12:38Tycker det är oklart vad du vill, och undrar om du själv vet?.. Kör tills du får blodsmak om det är det du VILL. Promenera o gå om vart annat om du inte vill plåga dej. Båda sätten funkar och kommer göra dej till en bättre löpare. Bäst är att mixa fart o
Tycker det är oklart vad du vill, och undrar om du själv vet?.. Kör tills du får blodsmak om det är det du VILL. Promenera o gå om vart annat om du inte vill plåga dej. Båda sätten funkar och kommer göra dej till en bättre löpare. Bäst är att mixa fart o
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 12:45Evely - tack för din kommentar om mitt tålamod - jag tar det som en komplimang 😉
Åke - jag ställde frågan om när det där "lyckoruset" kommer. Det var det jag undrade över eftersom jag inte nått dit än. Jag känner absolut inga måsten längre utan tycker
Evely - tack för din kommentar om mitt tålamod - jag tar det som en komplimang 😉
Åke - jag ställde frågan om när det där "lyckoruset" kommer. Det var det jag undrade över eftersom jag inte nått dit än. Jag känner absolut inga måsten längre utan tycker