Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär blir löpningen skön?
You need to log in to create posts and topics.

Utan att ha läst tidigare förslag, kan jag känna igen mig i din beskrivning om blodsmak osv. När jag började springa förra sommaren sprang jag i dryga 6.30-fart, blev illamående, blodsmak å pulsen ska vi inte tala om. Jag sprang helt enkelt för fort, för

Variation gör allt. Lugnt långpass eller snabbare kortpass?

Jag han känna mig nöjd med ett kort pass i lugnt tempo, men också nöjd med ett lugnt långpass.

Det ska vara roligt att springa, annars blir det bara jobbigt på alla sätt. Ett långsiktigt mål, s

Jag kan ibland uppleva en lyckokänsla under eller efter ett pass men för mig är det svårt att avgöra när det kommer. "Plötsligt händer det".

Men ofta kommer känslan när jag vågar ta i, i söndags sprang jag milen och tog i. Jag är inte snabb men på den hä

Har varit där själv...
Springa längre vissa pass, och ha utmanande underlag, dvs med backar.
Blanda i kortare pass som går fortare, tex snabba tusingar med kort vila, där man springer så fort man orkar på sträckan.
Variation gör att man orkar bättre, och

Äsch - överflödigt inlägg. (tog bort)

Åh, vad det känns bekant! Jag hatar fortfarande större delen av min löpning, men matar på ändå. En sak som jag dock märkt påverkar mig väldigt mycket är maten och tidpunkten på dygnet som jag är ute och "springer". Är jag på väg att bli hungrig eller om d

Ber om ursäkt ifall någon redan sagt då och jag har missat det då jag bara skummade inläggen:

Byt sport! (H)

Det finns andra träningsformer än löpning, även om jag tycker den är roligast. Cykla, spinning, längdskidor, rullskidor, simning, gympa osv.

Om

Kompletterar lite.

Jag springer för att det är roligt. Det är min drivkraft. Jag har simmat Vansbrosimningen och Riddarfjärdssimningen flera gånger, men det är inte det roligaste jag gjort. Jag simmar hellre än bra, men jag gör det.

På samma sätt gäller

Glömde tidigare i mitt inlägg. För mig höjde sig löpträningen ett stoort snäpp när jag bytte "springa runt kvarteret på asfalt" till "springa en skön runda i skogen".

Hela skillnaden tycks vara att med lite vind i löv/grenar-sus och mjukare underlag känd

Upprepar: när det blir skönt gör du fel (alt. gör ingen nytta).