Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär blir man en löpare?
You need to log in to create posts and topics.

Hmm... känns som att det blev lite konstigt det där. Min poäng är att jag tycker att det är svårt att ange en viss tid, utan att det handlar om ens inställning till sporten.

Om jag går in för att träna löpning som huvudgren skulle jag känna mig som löpar

Bra ! Peter.
Håller med dig många saker . Har själv också utbränd mig på jobbet. Och enda sak som fick mig fortsatta och kämppa var att jag gillade träna löpning. den höll mig två år på spåren tills var tvungen byta arbete. Jag älskar också springa. Ännu

Undrar om jag egentligen inte tycker att det är själva inställningen till löpningen som avgör - varför man springer helt enkelt.

Alltså att om man springer av den enkla anledningen att man gillar att springa = löpare?

🙂

Yvonne, du tror det nok ikke....... men jeg er dansker og bor i Finland i øjeblikket...... i Espoo, så jeg er da vældig glad for at møde en finne der taler svensk, for finsk det lærer jeg aldrig!

@Kirsten
Det finns ju nog en del som talar svenska i Esbo också, men de är inte så många, så jag kan tänka mig att det är svårt att hitta dem.
Själv bor jag utanför Vasa, dvs ca 400 km från Esbo och här är vi rätt många som talar svenska.

... ursäkta trå

Då fortsätter jag trådkapningen.
Vi är 27 st. svenskar bland de anmälda till 24H i Espoo nu denna helg.

Kom gärna dit och harva runt ett eller annat varv.
OBS! Det får inte se ut som om du hjälper till.

PS. Ett antal av de närvarande finländarna pratar

jag tillhör aldrig gruppen löpare...utan är bara motionär men
ibland när det går lite fortare så ägnar jag mig åt löpning när det går
trögt så joggar jag bara..
så för mig är det mest en fråga om känsla 🙂
tack för intressant diskussion

Fick en riktig ahaupplevelse när jag läste det här utdraget ur boken the new runner av John Bingham och Jenny Hadfield.

When I started running, I was trying to be a runner. I tried to control every aspect of what I was doing. The more I read about runni

Då får jag nog konstatera att jag inte är någon löpare. Jag tänker inga djupa tankar alls - snörar bara på mig skorna och sticker ut och springer

Jodå, Mikael. Det är du visst.