Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär blir man löpare?
You need to log in to create posts and topics.

Min man kallar sig simmare! 🙂 Men så är han jävligt snabb också. 😉

I allmänna sammanhang skulle ju nog inte kalla mig vare sig löpare/cyklist/simmare/triathlet/whatever. Men det beror nog på att jag inte har en >10-årig idrottsbakgrund, utan bara vari

Jag kalla mig för simmare 😉 iaf när folk fråga mig om jag är en triatlete svara jag nej jag är en simmare som kan cykel och lära mig att springa.

När man springer i splitshorts. Punkt.

Saxat från Mårten Klingbergs eminenta blogg på RW:

"Jag är odelat för splitshorts ... av den anledningen att det är så ohippt, gubbtjurigt, mindre estetisk och helt enkelt hundraprocentigt löparmässigt! Man skickar

Haha! Mina löparshorts har jag ärvt av min far. Grön-gula med röda ränder på sidorna. Sedan är dom egentligen för små. Skulle aldrig få för mig att köra banintervaller i något annat plagg.

Nej Kristina, för en löpare vet att det kommer fina löpdagar och att dessa blir så mycket finare om man dessförinnan även har tagit skitdagarna.

Egentligen är det här förstås en rätt ointressant diskussion och sannolikheten att vi kommer någon vart är li

I ett löparforum på internet för kenyaner om några år: "När blir man löpare?" - Sub2:20 på maran?

Olof W:s definition är utan tvekan absolut elegantast. Och Illbattings naturligtvis roligast. 😀

"Nej Kristina, för en löpare vet att det kommer fina löpdagar och att dessa blir så mycket finare om man dessförinnan även har tagit skitdagarna."

Så klart, skojade bara. Fast även jag, som vägrar kalla mig löpare, vet detta. Jag ville bara bidra med lit

På anställningsintervju:

- Vem är du?
- 40 år, labbassistent, gift 2 barns far, och simmare!
- Simmare??
- Ja, jag går till badhuset och simmar tre ggr i veckan.
- Ok...?

Möjligen skulle man komma undan med joggare, löpare, golfare, triatlet men kanske

Äsch då Peter. Det är ju många som kallar sig jägare fast de mest bara sitter på pass och glor nån vecka om året? Eventuellt skjuter en älg eller så, men lika ofta inte ens det? I såna fall kan ju jag lika gärna säga att jag är en tomte eftersom det trots