Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär blir man löpare?
You need to log in to create posts and topics.

Analogin med simmare funkar inte. Om man simmar är man simmare, om man springer är man springare?

"Joggning innebär att man springer lätt i syfte att öka sitt välbefinnande, eller som uppvärmning inför löpning eller annan idrott. Joggning kan även fung

Man har sina stunder! 🙂

Om man springer sakta som en ultralöpare men bara korta distanser. Får man kalla sig löpare då?

Springer du 400m i taget i 24 timmar borde det väl gå bra?

ultrajoggare.

jag är definitivt en löpare. helt i svart, med en galnings envishet. jag springer ibland mer sällan än ofta, ganska långsamt beroende på dagsform skador etc.

du är en löpare om du definierar dig som det,
en joggare har jag aldrig varit.

Väldigt rolig diskussion det här 🙂
Jessie Starlady (t+)

Jag ÄR;
löpare, joggare, längdskidåkare, rullskidåkare, telemarkskidåkare, vandrare, racercyklist, MTB-cyklist, orienterare, kajakpaddlare, seglare, arbetare, husägare, pappa, handlare, tv-tittare

Jag röstar på Olofs definiton. "Tror att man kan kalla sig löpare i samma sekund som man inser att man längtar efter nästa runda!"
För min egen del har jag kallat mig själv löpare ett bra tag. Jag springer regelbundet 3 ggr per vecka och längtar oftast ef

När jag lade upp en skrytbild på facebook igår efter genomfört Midnattslopp kallade jag den utan att ens tänka på det "Sjukt nöjd och lättad mil-löperska" - det måste väl säga nåt? 😉

Just nu är jag hundrastare.