Quote from Guest on 13 April 2011, 09:16Jag har en ytlig fråga eftersom jag delvis har börjat jogga för att gå ner i vikt eller åtmindstonde forma och tighta upp kroppen. Jag har nu tränat under ca 2 månader , började med powerwalks och yoga för att gå över till löpning (30 min á 3 ggr/veckan)o
Jag har en ytlig fråga eftersom jag delvis har börjat jogga för att gå ner i vikt eller åtmindstonde forma och tighta upp kroppen. Jag har nu tränat under ca 2 månader , började med powerwalks och yoga för att gå över till löpning (30 min á 3 ggr/veckan)o
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:26Rent instinktivt tror jag det kommer att ta ett tag om man bara ser till löpningen. Förbränningen under löpning ligger på 1 kcal/kg/km i runda slängar så du måste springa rätt mycket för att det ska ha snabb effekt. Å andra sidan så om din kropp inte är v
Rent instinktivt tror jag det kommer att ta ett tag om man bara ser till löpningen. Förbränningen under löpning ligger på 1 kcal/kg/km i runda slängar så du måste springa rätt mycket för att det ska ha snabb effekt. Å andra sidan så om din kropp inte är v
Quote from Daniel Jernebring on 13 April 2011, 09:55Jag såg snabb effekt när jag började löpträna förra året! Efter sex veckor hade jag gått ner kanske 3-4 kilo. Då åt jag rätt så mycket samma saker, förutom att jag plockat bort godis/glass/muffins etc. Min kropp var absolut tightare!
Mitt löpupplägg då
Jag såg snabb effekt när jag började löpträna förra året! Efter sex veckor hade jag gått ner kanske 3-4 kilo. Då åt jag rätt så mycket samma saker, förutom att jag plockat bort godis/glass/muffins etc. Min kropp var absolut tightare!
Mitt löpupplägg då
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 10:09Det som kommer ge mest skillnad för om du ser skillnad på kroppen är att du stoppar i dig rätt sorts kalorier och att intaget av kalorier är mindre än antalet förbrukade. Visst ökar du förbrukningen med din träning, men det är trots allt en rätt måttlig m
Det som kommer ge mest skillnad för om du ser skillnad på kroppen är att du stoppar i dig rätt sorts kalorier och att intaget av kalorier är mindre än antalet förbrukade. Visst ökar du förbrukningen med din träning, men det är trots allt en rätt måttlig m
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 10:17Det gäller att äta balanserat och lämpliga födoämnen vid lämpliga tillfällen.
Det gäller att äta balanserat och lämpliga födoämnen vid lämpliga tillfällen.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 10:44Om du väntar dig synligt resultat så tror jag att du bara gör det extra jobbigt för dig, försök mäta sådant som du enkelt kan se framgångar i... hur långt/fort orkar du springa nu jämfört med för tre veckor sedan och så vidare...
Det var iallafall vad jag
Om du väntar dig synligt resultat så tror jag att du bara gör det extra jobbigt för dig, försök mäta sådant som du enkelt kan se framgångar i... hur långt/fort orkar du springa nu jämfört med för tre veckor sedan och så vidare...
Det var iallafall vad jag
Quote from Johan Lindh on 13 April 2011, 12:51Jag tror att reslutaten kan komma ganska snabbt men vara svåra att se. Det som händer är ju att fett försvinner och muskler kommer till. När jag började springa så gick jag upp ca 5 kg! Men blev inte "tjockare" istället blev lår och bak fastare utan att d
Jag tror att reslutaten kan komma ganska snabbt men vara svåra att se. Det som händer är ju att fett försvinner och muskler kommer till. När jag började springa så gick jag upp ca 5 kg! Men blev inte "tjockare" istället blev lår och bak fastare utan att d
Quote from Jan Lundquist on 13 April 2011, 13:34Jag har en lättformad kropp men det jag märkte av löpningen, mer än av annan träning, var att jag fick slankare ben och högre rumpa. Det märktes snabbt. Jag gick ner en storlek på ca två månader och jag har inte direkt övervikt.
Jag har en lättformad kropp men det jag märkte av löpningen, mer än av annan träning, var att jag fick slankare ben och högre rumpa. Det märktes snabbt. Jag gick ner en storlek på ca två månader och jag har inte direkt övervikt.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 20:36Jag har också gått från en rökande, sockerberoende soffpotatis till en som nu går till jobbet varje dag, tränar ett par ggr, äter GI-inspirerat och är noga med sockret (köper exempelvis bara helt sockerfri skinka vilket inte är det lättaste att få tag på)
Jag har också gått från en rökande, sockerberoende soffpotatis till en som nu går till jobbet varje dag, tränar ett par ggr, äter GI-inspirerat och är noga med sockret (köper exempelvis bara helt sockerfri skinka vilket inte är det lättaste att få tag på)
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 20:37Då får du träna.
Då får du träna.