Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sorry, men det är nog bara David som gett svaret i den här tråden. Det spelar alltså ingen roll hur mycket du springer, hur ofta, hur långt eller hur fort såvida du inte stämmer av det mot intaget av näring och energi.

Om du vill få mer tonad kropp tycker jag att du ska lägga till lite styrketräning till din löpning. Funktionell träning, med din egen kroppsvikt som belastning om du inte vill bygga för stora muskler.

Ok i see, men kruxet är att jag ligger på runt 1500 kcal/dag, dvs -500 kcal som brukar rekomenderas. Jag räknade nitiskt de första veckorna men det var inte hållbart så nu går jag på feeling bara men lärde mig ju ungefär vad saker väger och har för energi

Om du ser resultat (du säger att du tappat centimeter och är smalare), då ser du ju resultat?! Bra jobbat och fortsätt så.

Jag tror inte man ser någon stor skillnad på bara ett par veckors måttlig löpträning. Och med måttlig menar jag på intet sätt att förringa din träning. Man måste börja lugnt och inte öka på alltför mycket i för hög takt. Allt för att undvika skador och fo

Frågan: När kan jag se resultat på kroppen av min regelbundna löpning?

Ett möjligt Svar: Det beror på vad och hur mycket näring du tillför i jämförelse med hur hårt/ofta du tränar. Men detta har David redan skrivit.

Sömn spelar säkert också en stor rol

jo lite skillnad ser jag men jag undrar om jag ser det ögat vill se eftersom det inte visar sig på vågen.

Ja, långdistans är målet men jag känner att jag har en bit kvar 🙂 en sak i taget.

Har du ingen före/efterbild?

ÄVen om det blir en stor skillnad så ser du och din omgivning dig dagligen så det hinner inte bli något chockresultat...

åk och hälsa på en kompis du inte träffat sedan du började träna och kolla reaktionen...

Har själv en

Jag ber att få citera min gode vän Magnus:
- Ska man bli löpare måste man träna löpning. Inte skidåkning.

Tyvärr har jag inga före-efterbilder. Bara bilder från innan jag slutade röka, dvs enbart 3 månader sen och då jag var 7 kg mindre och dit jag vill komma tillbaka till.

Tror att om en gammal vän skulle se mig nu skulle de tycka jag gått upp mycket i vik