Quote from Guest on 8 October 2007, 17:44Undrar när det är dags att dela upp passen i intervall/backe, snabbdistans o längre men långsammare pass?
Har läst ex på marathon.se men där verkar det som att jag inte riktigt kvalificerat mig att börja med ex snabbdistans ännu, kan man börja med backtr
Undrar när det är dags att dela upp passen i intervall/backe, snabbdistans o längre men långsammare pass?
Har läst ex på marathon.se men där verkar det som att jag inte riktigt kvalificerat mig att börja med ex snabbdistans ännu, kan man börja med backtr
Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 17:54Jag tycker absolut att du kan börja träna lite mer än bara vanlig asfaltsdistans. Någonting mycket bra är att träna intervaller: Det går ju även att anpassa till den nivå man själv ligger på. Om man inte har jättebra kondition kan man göra kortare interva
Jag tycker absolut att du kan börja träna lite mer än bara vanlig asfaltsdistans. Någonting mycket bra är att träna intervaller: Det går ju även att anpassa till den nivå man själv ligger på. Om man inte har jättebra kondition kan man göra kortare interva
Quote from Bjarne Lewin on 8 October 2007, 18:32Jag kanske gör fel! Men för att lösa samma problem för ditt så brukar jag köra lite fartlek ibland. Jag gör det högst en gång i veckan. Jag springer i nuläget max 6 kilometer.
Så som jag har tolkat det så är det viktigaste att man har en tillräckligt lån
Jag kanske gör fel! Men för att lösa samma problem för ditt så brukar jag köra lite fartlek ibland. Jag gör det högst en gång i veckan. Jag springer i nuläget max 6 kilometer.
Så som jag har tolkat det så är det viktigaste att man har en tillräckligt lån
Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 22:09Betr intervaller så behöver man inte bara öka sträckan på intervallerna i takt med att konditionen ökar. Man kan också fortsätta köra korta intervaller, men med högre och högre intensitet. Jag har börjat köra något som Camilla Porsman kallar "tröskelinter
Betr intervaller så behöver man inte bara öka sträckan på intervallerna i takt med att konditionen ökar. Man kan också fortsätta köra korta intervaller, men med högre och högre intensitet. Jag har börjat köra något som Camilla Porsman kallar "tröskelinter
Quote from Funbeat user on 8 October 2007, 22:14jag kör intervaller efter kroppen. springer i tempo: "skönt och fint flyt" så länge jag orkar, sen låter jag kroppen återhämta sig rejält och så kör jag igen. har funkat otroligt bra för mig. flåset har blivit betydllgt mycket bättre.
ska testa back inter
jag kör intervaller efter kroppen. springer i tempo: "skönt och fint flyt" så länge jag orkar, sen låter jag kroppen återhämta sig rejält och så kör jag igen. har funkat otroligt bra för mig. flåset har blivit betydllgt mycket bättre.
ska testa back inter
Quote from Funbeat user on 9 October 2007, 19:37Några tankar till denna diskussion -Så jag är ju ett exempel på att det går faktiskt att klara sig utan att köra intervaller och backar ! Skriver en person som efter att sprungit med dåliga skor och inte bra tränad ,nu sitter med kanske en allvarlig knäsk
Några tankar till denna diskussion -Så jag är ju ett exempel på att det går faktiskt att klara sig utan att köra intervaller och backar ! Skriver en person som efter att sprungit med dåliga skor och inte bra tränad ,nu sitter med kanske en allvarlig knäsk
Quote from Funbeat user on 9 October 2007, 23:47Linnea Druid
Oj oj sikta på 4 km intervaller dra mig baklänges men det e väl bara att bita ihop kan andra så kan jag..så småningom?! ? Bra gjort med tanke på din avsaknad av intervaller /backar i din förberedelse..det kan bara gå bättre nästa gång. Tack!
Linnea Druid
Oj oj sikta på 4 km intervaller dra mig baklänges men det e väl bara att bita ihop kan andra så kan jag..så småningom?! ? Bra gjort med tanke på din avsaknad av intervaller /backar i din förberedelse..det kan bara gå bättre nästa gång. Tack!
Quote from Catharina Brattlin on 10 October 2007, 06:10Kristina, jag skulle vilja rekommendera Dig sidan www.marathon.se. Där står allt Du behöver veta om snabbdistans/backträning/intervallträning. Mycket bra tips på träningsupplägg som Du sen kan modidiera lite, eller kopiera rakt av.
Linnea, 3-4 km-interva
Kristina, jag skulle vilja rekommendera Dig sidan http://www.marathon.se. Där står allt Du behöver veta om snabbdistans/backträning/intervallträning. Mycket bra tips på träningsupplägg som Du sen kan modidiera lite, eller kopiera rakt av.
Linnea, 3-4 km-interva
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 07:20Nu kommer ett riktigt tråkigt inlägg... för jag har nog inga ordentliga tips. Vad jag tänker mig är däremot att det är minst lika viktigt för dig att se till att du inte tröttnar på att springa för att det blir enformigt. Visserligen tränas kondisen upp m
Nu kommer ett riktigt tråkigt inlägg... för jag har nog inga ordentliga tips. Vad jag tänker mig är däremot att det är minst lika viktigt för dig att se till att du inte tröttnar på att springa för att det blir enformigt. Visserligen tränas kondisen upp m
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 07:45Kristina:
Jag brukar köra intervaller i max 30 minuter.
Idag ska jag köra en annan variant (på löpbandet):
Ställ löpbandet på 3 graders motlut - spring på i 2 minuter (pulszon 4-5)
Vila 90 sekunder
Öka motlutet till 4 grader - spring i 2 minuter
Vila 90
Kristina:
Jag brukar köra intervaller i max 30 minuter.
Idag ska jag köra en annan variant (på löpbandet):
Ställ löpbandet på 3 graders motlut - spring på i 2 minuter (pulszon 4-5)
Vila 90 sekunder
Öka motlutet till 4 grader - spring i 2 minuter
Vila 90