Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 08:10Jag menade inte att det jag gjorde var bra, utan mer idiotiskt. Men jag visste inte bättre då. Jag var ganska okunnig när det gälelr skador och skadeförebyggande. Jag trodde aldrig jag själv skulle bli skadad. Jag menar bara att det konditionsmässigt gick
Jag menade inte att det jag gjorde var bra, utan mer idiotiskt. Men jag visste inte bättre då. Jag var ganska okunnig när det gälelr skador och skadeförebyggande. Jag trodde aldrig jag själv skulle bli skadad. Jag menar bara att det konditionsmässigt gick
Quote from Bjarne Lewin on 10 October 2007, 08:38Jag skrev inte mycket om min fartlek efter som den är ganska regellös. Fartlek är ju som det står en lek, men den är också bra för att få upp pulsen och det är ju det jag vill.
Jag brukar göra så att jag tar sikte på en buske en ganska kort sträcka framåt
Jag skrev inte mycket om min fartlek efter som den är ganska regellös. Fartlek är ju som det står en lek, men den är också bra för att få upp pulsen och det är ju det jag vill.
Jag brukar göra så att jag tar sikte på en buske en ganska kort sträcka framåt
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 08:43Evely: Visst är det kul att leka med sin löpning! 😀
Linnea: För mej är snabba pass på 2,5 km inte intervallträning. Snabbdistans? Vo2-max? Men det är möjligt att jag har fel och det spelar ju egentligen inte så stor roll vad man kallar det. 🙂
Evely: Visst är det kul att leka med sin löpning! 😀
Linnea: För mej är snabba pass på 2,5 km inte intervallträning. Snabbdistans? Vo2-max? Men det är möjligt att jag har fel och det spelar ju egentligen inte så stor roll vad man kallar det. 🙂
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 09:40Jag menar att jag springer 2,5 km snabbt, sedan stå vila nåra minuter tills pulsen sjunkit och upprepar detta 4-5 gånger. Men som sagt så har jag bara gjort detta någora gånger för det är extremt jobigt. Min vanliga intervallträning brukar vara 1,5km, 30s
Jag menar att jag springer 2,5 km snabbt, sedan stå vila nåra minuter tills pulsen sjunkit och upprepar detta 4-5 gånger. Men som sagt så har jag bara gjort detta någora gånger för det är extremt jobigt. Min vanliga intervallträning brukar vara 1,5km, 30s
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 09:53Jag håller mig till den enkla 4*4 min
vila 3 minuter mellan. Hur jobbigt är ju helt upp till en själv,
dvs hur fort du vill springa. Annars gillar jag Evelyns fartlek, så
fånigt kan jag oxå hålla på 😀
Jag håller mig till den enkla 4*4 min
vila 3 minuter mellan. Hur jobbigt är ju helt upp till en själv,
dvs hur fort du vill springa. Annars gillar jag Evelyns fartlek, så
fånigt kan jag oxå hålla på 😀
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 11:02jag springer tills det börjar kännas lite otäckt, när det känns som om jag får jobba för varje andetag, eller så stannar jag tidigare om jag känner att någon del av kroppen vill gå sönder. vet att det låter konstigt, men få männsikor släpar runt på ett sk
jag springer tills det börjar kännas lite otäckt, när det känns som om jag får jobba för varje andetag, eller så stannar jag tidigare om jag känner att någon del av kroppen vill gå sönder. vet att det låter konstigt, men få männsikor släpar runt på ett sk
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 21:47Intervaller behöver ju inte vara i hög hastighet. Om du nu springer 30- minuterspass, spring istället fem stycken sexminuterspass eller kanske tre 10 -minuters och så springer du i en hastighet som ligger du i hyfsad lugn takt. När jag provade att träna
Intervaller behöver ju inte vara i hög hastighet. Om du nu springer 30- minuterspass, spring istället fem stycken sexminuterspass eller kanske tre 10 -minuters och så springer du i en hastighet som ligger du i hyfsad lugn takt. När jag provade att träna
Quote from Urban Nilsson on 10 October 2007, 21:58Jag gillar 400 meters intervaller bäst. Mycket snabbhet kommer där ur. Lägger man in joggvila istället för ståvila blir det tröskel istället.
Jag gillar 400 meters intervaller bäst. Mycket snabbhet kommer där ur. Lägger man in joggvila istället för ståvila blir det tröskel istället.
Quote from Funbeat user on 11 October 2007, 08:33"Intervaller behöver ju inte vara i hög hastighet ... totala träningspassets längd i först hand."
Anders, nu tror jag du får förklara lite bättre för jag förstår inte (trots att du har en lång beskrivning). Vad är syftet med ett långt lungt intervallpass
"Intervaller behöver ju inte vara i hög hastighet ... totala träningspassets längd i först hand."
Anders, nu tror jag du får förklara lite bättre för jag förstår inte (trots att du har en lång beskrivning). Vad är syftet med ett långt lungt intervallpass
Quote from Jonny Persson on 11 October 2007, 09:23De långsammaste intervaller jag kör är snabbhetsuthållighet och då snackar vi marafart eller lite snabbare. Dessa intervaller kan vara upp till 6-7 km långa med joggvila på 1 km. Jag tyckte att dom började bli meningsfulla när jag närmade mig runt 3 timma
De långsammaste intervaller jag kör är snabbhetsuthållighet och då snackar vi marafart eller lite snabbare. Dessa intervaller kan vara upp till 6-7 km långa med joggvila på 1 km. Jag tyckte att dom började bli meningsfulla när jag närmade mig runt 3 timma