Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Aha, så det handlar alltså om att vill man bli snabbare (och inte bara träna för att orka hela distansen) så är det bra med intervaller och ju längre distanser man tränar inför, ju längre och lugnare intervaller ska man köra?

Jag brukar köra 5 st 4 min +

Marcus, hur många sådana intervaller kör du i ett pass?

Maraton är egentligen den enda distansen som jag är 100% intresserad av att bli bra på men för att springa snabbt på maraton så behöver jag grundsnabbhet vilket är min stora svaghet.

Min åsikt vad det gäller hur man ska träna (intervallmässigt)
5000 mete

Marcus, vad satsar du på att komma ner i på maran?

Jag tror också på variation men har bara varit halvsystematisk i träningsupplägg hittills. Det känns som att jag behöver få upp snabbhetsuthålligheten så att jag kan "cruisa" lite längre: nådde första f

Testa långa intervaller, tror du kommer gilla det. Det gör susen! Personligen kör jag bara den typen av träning sista 8 veckorna innan maran. Funkar bra. Brukar börja med 5x3 km och jobba mig upp mot 4x6 km innan nedtrappningen börjar.

Jag har inte satt

Tråkigt med skadorna!

Njut av maran ändå: Frankfurt är en kul stad att tävla i (Ironmantävlingen i alla fall) 🙂

Tack! Håller med om att Frankfurt är skoj att tävla i. Tyskarna är grymma på att heja. 🙂

Daniel

Hur lägger du upp 400 m intervallerna? Jag har precis flyttat å har en bana precis runt hörnet å hade tänkt att köra lite intervallträning där men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det 🙂

Ok. Har nu många förslag..MEN tror ni att det är ok att börja dela upp det redan nu? Eller ska man harva plant några veckor till?

Sen, är det lika påfrestande med intervaller som med backträning, med andra ord kan man börja med vilket som?

Antar att jag

Kristina: Beroende på vad du är ute efter för distans (kanske skrivit innan, isåfall missat) så kan du ju följa ett av programmen på marathon.se. Då ser du hur ofta du ska köra backintervaller, intervaller, snabbdistans, distans osv =)