Quote from Guest on 17 April 2009, 18:36Jag har sprungit i ca 1, 5 år och springer fortfarande relativt långsamt: 1 mil på 1.03, som bäst. Jag har aldrig sprungit längre än en mil. eftersom en vän nu vill ha sällskap på en halvmara undrar jag: skulle det funka eller är jag fortfarande för dålig
Jag har sprungit i ca 1, 5 år och springer fortfarande relativt långsamt: 1 mil på 1.03, som bäst. Jag har aldrig sprungit längre än en mil. eftersom en vän nu vill ha sällskap på en halvmara undrar jag: skulle det funka eller är jag fortfarande för dålig
Quote from Jonas Täng on 17 April 2009, 18:46När är halvmaran? I morgon? Då kan det bli lite tufft. Du klarar det men roligt blir det inte.
Men lite längre fram i sommar/höst? Och du springer regelbundet dvs. ett par-tre gånger i veckan? No problem. Öka på ett av dina pass med fem minuter varje ve
När är halvmaran? I morgon? Då kan det bli lite tufft. Du klarar det men roligt blir det inte.
Men lite längre fram i sommar/höst? Och du springer regelbundet dvs. ett par-tre gånger i veckan? No problem. Öka på ett av dina pass med fem minuter varje ve
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 19:06Det underlättar att åtminstine några gånger sprungit distanser runt 15 km. Prova även att dricka och springa vidare. Hur mycket du tränat märks självklart under men även efter. Återhämtningen blir lättare hur bättre förberedd du är. Lycka till.
Det underlättar att åtminstine några gånger sprungit distanser runt 15 km. Prova även att dricka och springa vidare. Hur mycket du tränat märks självklart under men även efter. Återhämtningen blir lättare hur bättre förberedd du är. Lycka till.
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 19:12Tja, första gången jag sprang en halvmara gjorde jag milen på 70-75 minuter och tränade oftast 5 km, ibland 10 och som längst hade jag sprungit 12 km vid tre tillfällen. Halvmaran gick på ca 2,45 och det var jag nöjd och glad med, men visst sjönk farten b
Tja, första gången jag sprang en halvmara gjorde jag milen på 70-75 minuter och tränade oftast 5 km, ibland 10 och som längst hade jag sprungit 12 km vid tre tillfällen. Halvmaran gick på ca 2,45 och det var jag nöjd och glad med, men visst sjönk farten b
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 19:58För många år sedan hade jag sprungit i ett år och som mest 10 km på ca 55 minuter. Jag fick för mig att springa dåvarande S:t Eriksloppet. Startade längst bak och bara flöt fram hela loppet. I och med att jag hela tiden passerade andra fick jag energi hel
För många år sedan hade jag sprungit i ett år och som mest 10 km på ca 55 minuter. Jag fick för mig att springa dåvarande S:t Eriksloppet. Startade längst bak och bara flöt fram hela loppet. I och med att jag hela tiden passerade andra fick jag energi hel
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 20:04Förra sommaren var vi några på jobbet som tränade gemensamt för Midnattsloppet och Halvmaran. Innan Halvmaran avverkade vi bara tre st 15km rundor och en på 18 km. Det fick räcka, och det gick bra för alla inblandade.
Förra sommaren var vi några på jobbet som tränade gemensamt för Midnattsloppet och Halvmaran. Innan Halvmaran avverkade vi bara tre st 15km rundor och en på 18 km. Det fick räcka, och det gick bra för alla inblandade.
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 20:23Du klarar det!
Du har ju redan sprungit 10 km. Resten kör du på viljan. 😀
Du klarar det!
Du har ju redan sprungit 10 km. Resten kör du på viljan. 😀
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 20:46Så egentligen är svaret på frågan "När klarar man en halvmara":
när du har två hyfsat fungerande ben.
Så egentligen är svaret på frågan "När klarar man en halvmara":
när du har två hyfsat fungerande ben.
Quote from Olof Robertson on 17 April 2009, 20:50Jag ska springa Göteborgsvarvet om 4 veckor och har sprungit 10 km som längst. Ska försöka utöka detta i helgen, får se hur långt det blir. Men jag hoppas iaf klara en halvmara hyfsat om 4 veckor, alltså att ta mig runt på "rimlig tid". Det är vad jag hop
Jag ska springa Göteborgsvarvet om 4 veckor och har sprungit 10 km som längst. Ska försöka utöka detta i helgen, får se hur långt det blir. Men jag hoppas iaf klara en halvmara hyfsat om 4 veckor, alltså att ta mig runt på "rimlig tid". Det är vad jag hop
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 21:20"-hvergang";)
"-hvergang";)