Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningnär klarar man en halvmara?
You need to log in to create posts and topics.

Har haft 10km som långrunda och 7km som normal 3-4 gånger i veckan.
Förra helgen tog jag en 17km runda och i dag blev det en halvmara.

La mig på lite långsammare tempo idag, brukar köra 10km på straxt under timmen
Idag snittempo på 6,09 och snitt puls 82

Härligt Markus! 🙂 Bra jobbat!

Bra där Markus.
Och när du kommer upp i dom här längderna/tiderna på passen är det dags att tänka på drickat, om du inte gjort det tidigare. Kolla på det lopp du ska springa om dom serverar Maxim eller Enervit eller nåt annat, köp hem det och se till att

Charlotte: Vad menar du med klarar? Tänk efter: Vad är det som gör att du klarar 10km men inte 10km och 100meter? 10,2km? 10,5? osv.

Mitt tips spring långsammare och lite längre...
Efter ett tag: Spring ÄNNU långsammare och ännu längre. Efter ett tag fin

Jenny: Tack!

Peter: Tack!
mmm jag har funderat i de banorna. Ska testa under veckans träning med den drycken. Kan vara bra att vänja sig och framför allt om det passar mig och min mage.

Hej! Nu måste jag bara fråga, kanske inte har läst inläggen ordentligt men man kan väl få bara vanligt H2O oxå?
Jag får jätteont i magen av olika slags energidrycker så jag vågar inte ens prova nu..

Hittade svaret själv, behövde kanske inte ens frågat om jag tänkt till lite före..

Jämför en halvmara med Lidingö 15 km? Är det ungefär lika?

Nja, jag skulle nog säga att de extra 5km är tyngre än några backar. Men som vanligt beror det på vem man frågar. Om personen ifråga kört mycket terräng eller inte.

Men när jag tänker på mina lopp så har jag fått kämpa mer på LL15, och har slitit hårt s

Man brukar ju jämföra Lidingö30 med Sthm maraton som ungefär lika, därför jag funderar på St Eriksloppet eller LL15, vilket är tyngst?
Här på slätten i Östergötland är det inte så lätt att träna backe f ö.