Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 16:01Jag har kommit på att om jag få ta en kort gå-paus efter 5-7 min går resten av passet mycket bättre.
Jag har kommit på att om jag få ta en kort gå-paus efter 5-7 min går resten av passet mycket bättre.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 17:55Körde Gävle halv-marathon idag å det var väl flyt typ hela resan fram till sista backen från järnvägsviadukten å upp till Gunder Hägg Stadion....där infann sin dessvärre o-flyt.(Läs annan tråd i ämnet..!?)
Körde Gävle halv-marathon idag å det var väl flyt typ hela resan fram till sista backen från järnvägsviadukten å upp till Gunder Hägg Stadion....där infann sin dessvärre o-flyt.(Läs annan tråd i ämnet..!?)
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 18:07Idag kändes det bra först efter 5 km!
Idag kändes det bra först efter 5 km!
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 08:39Fast om det tar 3-4km att nå balans så är ju nästan hela löprundan avslutad. Det borde kunna finnas någon högeffektiv uppvärmningsmetod som gör att man kan börja löpträna direkt utan att ha slitit ut alla löpmuskler på uppvärmningen.
Jag tycker det är så
Fast om det tar 3-4km att nå balans så är ju nästan hela löprundan avslutad. Det borde kunna finnas någon högeffektiv uppvärmningsmetod som gör att man kan börja löpträna direkt utan att ha slitit ut alla löpmuskler på uppvärmningen.
Jag tycker det är så
Quote from Catharina Brattlin on 5 July 2010, 08:49Det löser man enkelt genom att springa längre. 😉
Jag är också en slow starter, och springer 4-5 km ibland innan jag är på G och det känns som att benen pinnar på som de ska.
Är ruskigt impad över folk, som kan springa första km lika snabbt som sista.
Det löser man enkelt genom att springa längre. 😉
Jag är också en slow starter, och springer 4-5 km ibland innan jag är på G och det känns som att benen pinnar på som de ska.
Är ruskigt impad över folk, som kan springa första km lika snabbt som sista.
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 09:08Detta var intressanrt att höra att det inte bara är egen inbillning!
Min värsta km är 4e, sen väl inne på 7e så går det som av sig självt ibland... skjukt.
Och som Marie skrev om jag går en stund när det känns som värst vid 4a, så kan man lufsa på ett b
Detta var intressanrt att höra att det inte bara är egen inbillning!
Min värsta km är 4e, sen väl inne på 7e så går det som av sig självt ibland... skjukt.
Och som Marie skrev om jag går en stund när det känns som värst vid 4a, så kan man lufsa på ett b
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 09:13jag behöver längre pass & det kan ta mellan 3-5km beror på dagens form, vind & väder.
jag behöver längre pass & det kan ta mellan 3-5km beror på dagens form, vind & väder.
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 11:13Igår på Hornstull - Järna fick vår lilla grupp upp farten ordentligt mellan 40-50 km 🙂
Igår på Hornstull - Järna fick vår lilla grupp upp farten ordentligt mellan 40-50 km 🙂
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 11:49Oftast inom 500 meter. Kroppen verkar veta vad som väntar och anpassar sig i förväg - Ju mer peppad jag är/jobbigare pass ju mer går pulsen upp innan.
Oftast inom 500 meter. Kroppen verkar veta vad som väntar och anpassar sig i förväg - Ju mer peppad jag är/jobbigare pass ju mer går pulsen upp innan.
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 14:09B Hahn: Jag har precis samma upplevelse som du (tror jag). Första kilometern är värst, sedan går det bättre och bättre. Även om jag försöker hålla jämn fart hela vägen går varje km fortare och fortare. Den skönaste löpkänslan (på en milrunda) brukar ligga
B Hahn: Jag har precis samma upplevelse som du (tror jag). Första kilometern är värst, sedan går det bättre och bättre. Även om jag försöker hålla jämn fart hela vägen går varje km fortare och fortare. Den skönaste löpkänslan (på en milrunda) brukar ligga