Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Min värsta kilometer är den tredje - oavsett om jag ska springa fem kilometer, tre eller en mil. Klurar ständigt på hur tusan man kan bli av med den där förhatliga kilometern, för SEN brukar det bli lättare.

Om jag ska springa något jobbigt, exempelvis intervaller, och har lite ont om tid för uppvärmning brukar jag kunna korta av den väldigt genom att först kanske springa en km i ökande fart och sedan göra ett antal rejäla ruscher med några lugna steg emellan

Efter 6:e kilometern brukar det kännas bättre. Vid 7,8 brukar det kännas riktigt fint. De första tre är nästan alltid jobbigast.

Brukar även kännas bra när man har passerat halva sträckan för det man bestämt att man ska springa, då är man liksom på väg

Beror på hur fort jag ska springa. Snabbare kräver längre uppvärmning. Men ska jag bara ta en normal distansrunda så är det bara att springa på för mig. Har inget problem att t.ex. hålla 6-min tempo från den första kilometern.

Tycker nästan det är lite svårt att säga efter vilken km det kommer, men efter ca sådär 10-15 minuter in på löpningen (eller cykling, spinning etc) börjar det kännas lite lättare.