Quote from Funbeat user on 3 April 2009, 09:15Halva Fruängen är sopat redan 🙂 Det är verkligen vårkänslor när man ser alla fina, rensopade gator, trottoarer och cykelbanor.
Halva Fruängen är sopat redan 🙂 Det är verkligen vårkänslor när man ser alla fina, rensopade gator, trottoarer och cykelbanor.
Quote from Funbeat user on 3 April 2009, 09:23En del kommuner (läs Stockholm och Solna) verkar inte ha fattat att våren kommit. Solna verkar vara värst, det är grustag på cykelbanorna.
När det är sopat väntar man på första ösregnet och sen är det vår!
En del kommuner (läs Stockholm och Solna) verkar inte ha fattat att våren kommit. Solna verkar vara värst, det är grustag på cykelbanorna.
När det är sopat väntar man på första ösregnet och sen är det vår!
Quote from Bertil Nolheim on 3 April 2009, 09:25Sundbyberg sköter sig fint. I alla fall längs E18.
Täby ligger efter.
Delvis sopat i Hässelby.
Sundbyberg sköter sig fint. I alla fall längs E18.
Täby ligger efter.
Delvis sopat i Hässelby.
Quote from Berit Bengtson on 3 April 2009, 09:52Raymond B-k, Lidingö skrev:
> En del kommuner (läs Stockholm och Solna) verkar inte ha fattat
> att våren kommit.
> Solna verkar vara värst, det är grustag på cykelbanorna.Det beror nog på vilken del av kommunen man cyklar i.
Där jag cyklar är Solna v
Raymond B-k, Lidingö skrev:
> En del kommuner (läs Stockholm och Solna) verkar inte ha fattat
> att våren kommit.
> Solna verkar vara värst, det är grustag på cykelbanorna.
Det beror nog på vilken del av kommunen man cyklar i.
Där jag cyklar är Solna v
Quote from Funbeat user on 3 April 2009, 09:58På den tiden jag bodde i Älvsjö så konstarade jag att de sopade vår gata 25 maj...smaka på den...Saltis är inte mycket bättre, Kom dock ihåg att det snöade i Fredags!
På den tiden jag bodde i Älvsjö så konstarade jag att de sopade vår gata 25 maj...smaka på den...Saltis är inte mycket bättre, Kom dock ihåg att det snöade i Fredags!
Quote from Sandra Näslund on 3 April 2009, 10:03Huddingesoparna är i gång.
Huddingesoparna är i gång.
Quote from Funbeat user on 3 April 2009, 11:23Visst hade det varit möjligt att sopa upp allt grus inom några dagar varje gång som snön har smält undan. Men det hade kostat oerhört mycket pengar istället. Varje kommun har sina egna förhandlingar med entreprenörerna om vad vägunderhållningen får kosta
Visst hade det varit möjligt att sopa upp allt grus inom några dagar varje gång som snön har smält undan. Men det hade kostat oerhört mycket pengar istället. Varje kommun har sina egna förhandlingar med entreprenörerna om vad vägunderhållningen får kosta
Quote from Rasmus Olsson on 3 April 2009, 11:27Det vore billigare om e helt enkelt gav fan i att hälla ut massa grus som punkterar däcken, minskar friktionen mellan däck och asfalt till noll och sen förstör kläderna pga vurpan av nollfriktionen. Finns ingen anledning att överhuvudtaget grusa cykelbano
Det vore billigare om e helt enkelt gav fan i att hälla ut massa grus som punkterar däcken, minskar friktionen mellan däck och asfalt till noll och sen förstör kläderna pga vurpan av nollfriktionen. Finns ingen anledning att överhuvudtaget grusa cykelbano
Quote from Funbeat user on 3 April 2009, 11:32Bruse: Jag gillar dina ideer och skulle vilja prenumerera på ditt nyhetsbrev...
Bruse: Jag gillar dina ideer och skulle vilja prenumerera på ditt nyhetsbrev...
Quote from Funbeat user on 3 April 2009, 12:14> En del kommuner (läs Stockholm och Solna) verkar inte ha fattat att våren kommit. > Solna verkar vara värst, det är grustag på cykelbanorna.
Kung Bore verkar inte heller ha fattat att det är vår. Det snöade senast i fredags, och endast en vecka efter
> En del kommuner (läs Stockholm och Solna) verkar inte ha fattat att våren kommit. > Solna verkar vara värst, det är grustag på cykelbanorna.
Kung Bore verkar inte heller ha fattat att det är vår. Det snöade senast i fredags, och endast en vecka efter