Quote from Guest on 16 September 2013, 07:15Jag har under min korta löparhistoria (sedan våren 2010) haft envisa skadeproblem vid löpning, bl a löparknä när jag inte förstod att det inte bara var muskler och lungor som behövde bli starkare när man började springa.
Att jag ständigt de första två å
Jag har under min korta löparhistoria (sedan våren 2010) haft envisa skadeproblem vid löpning, bl a löparknä när jag inte förstod att det inte bara var muskler och lungor som behövde bli starkare när man började springa.
Att jag ständigt de första två å
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 07:25Inget fel med vetenskapliga undersökningar. De har rätt, även om det ibland bara passar en minimalistisk andel av löparna.
Mitt förslag är att du försöker springa på DITT naturliga sätt.
Du köper antagligen skor som känns sköna.
Borde vara samma med s
Inget fel med vetenskapliga undersökningar. De har rätt, även om det ibland bara passar en minimalistisk andel av löparna.
Mitt förslag är att du försöker springa på DITT naturliga sätt.
Du köper antagligen skor som känns sköna.
Borde vara samma med s
Quote from Lars Mörrby on 16 September 2013, 07:58Hardu tänkt springa Lindingö i år så ska du nog inte röra de nya skorna innan loppet. Är du van att springa i skor med uppbyggd häl och sedan plötsligt byter till ett par som inte har det, så blir det en helt annan belastning på både vader och senor.
Vil
Hardu tänkt springa Lindingö i år så ska du nog inte röra de nya skorna innan loppet. Är du van att springa i skor med uppbyggd häl och sedan plötsligt byter till ett par som inte har det, så blir det en helt annan belastning på både vader och senor.
Vil
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 10:09Tror din vadstelhet går över på ett par dagar men skulle ändå passa mig för att använda skorna på Lidingöloppet, tror att du behöver längre tid att vänja dig vid ett nytt löpsteg helt enkelt.
Håller med om allt K-G skriver utom att natural running passa
Tror din vadstelhet går över på ett par dagar men skulle ändå passa mig för att använda skorna på Lidingöloppet, tror att du behöver längre tid att vänja dig vid ett nytt löpsteg helt enkelt.
Håller med om allt K-G skriver utom att natural running passa
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 10:51Jo. Det är lätt att gå sönder. Och följer man alla trender som ropas ut från minareterna (eller var de nu kommer från) så lär man gå sönder.
Barfotalöpning är en sådan trend. Den passar för en del. De flesta andra får skador! Om man inte är tunn som en s
Jo. Det är lätt att gå sönder. Och följer man alla trender som ropas ut från minareterna (eller var de nu kommer från) så lär man gå sönder.
Barfotalöpning är en sådan trend. Den passar för en del. De flesta andra får skador! Om man inte är tunn som en s
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 12:22Tack för svar! Jag får jobba rätt hårt för att få ihop min träning med tre barn varannan vecka. Att göra klassikern är en mångårig dröm som nu går i uppfyllelse. Det var så roligt och gick så bra att jag vill göra ett varv till - och satsa lite hårdare oc
Tack för svar! Jag får jobba rätt hårt för att få ihop min träning med tre barn varannan vecka. Att göra klassikern är en mångårig dröm som nu går i uppfyllelse. Det var så roligt och gick så bra att jag vill göra ett varv till - och satsa lite hårdare oc
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 12:39Det har tagit mig ganska lång tid. I början blev jag invalidiserad av alla pass över 4 km, så jag började springa runt kvarteret (1,5 km) så ofta jag kunde varje dag. Sen har jag långsamt trappat upp. Den senaste veckan har jag sprungit två pass på 19 res
Det har tagit mig ganska lång tid. I början blev jag invalidiserad av alla pass över 4 km, så jag började springa runt kvarteret (1,5 km) så ofta jag kunde varje dag. Sen har jag långsamt trappat upp. Den senaste veckan har jag sprungit två pass på 19 res
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 13:30Jag blev av med mitt envisa löparknä när jag fortsatte i samma spår. Jag är inte riktigt säker på att mitt löpsteg är anledningen till att det försvann.
Jag blev av med mitt envisa löparknä när jag fortsatte i samma spår. Jag är inte riktigt säker på att mitt löpsteg är anledningen till att det försvann.
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 14:02Alltså, jag skulle inte ha "hoppat på trenden" om jag inte desperat behövt komma tillrätta med mina skador, och nu verkar de gamla skadorna vara borta, medan jag i oförstånd tilldragit mig nya. Så nu undrar jag ju vad ni har för erfarenheter och tips krin
Alltså, jag skulle inte ha "hoppat på trenden" om jag inte desperat behövt komma tillrätta med mina skador, och nu verkar de gamla skadorna vara borta, medan jag i oförstånd tilldragit mig nya. Så nu undrar jag ju vad ni har för erfarenheter och tips krin
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 15:13Stretch, massage och kompressionsstrumpor kan ju vara värt att prova, likaså att springa på lite mjukare underlag om du inte redan gör det.
Stretch, massage och kompressionsstrumpor kan ju vara värt att prova, likaså att springa på lite mjukare underlag om du inte redan gör det.