Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 16:50Ett tips: Köp ett par Hoka. www.hokaoneone. com.
Finns trådar om dessa skor på Funbeat.
Säljs på Löplabbet.Annat tips:
Testa en väldigt lätt runda på det sätt du tror mest på.Gratis kondition får du tack vare dina 3 barn.
Men för Lidingö. Använd
Ett tips: Köp ett par Hoka. http://www.hokaoneone. com.
Finns trådar om dessa skor på Funbeat.
Säljs på Löplabbet.
Annat tips:
Testa en väldigt lätt runda på det sätt du tror mest på.
Gratis kondition får du tack vare dina 3 barn.
Men för Lidingö. Använd
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 17:28Har du kollat kadensen?
(Ursäkta om detta redan har tagits upp och jag missat det.)En högre kasens minskar nog risken att man landar längre fram, och jag tror att just landa längre fram och mittfot/framfot är mer belastande för vaderna...
Har du kollat kadensen?
(Ursäkta om detta redan har tagits upp och jag missat det.)
En högre kasens minskar nog risken att man landar längre fram, och jag tror att just landa längre fram och mittfot/framfot är mer belastande för vaderna...
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 18:28Va tror du och tycker om kadensen K-G? Ja är ju inte alls en lika rutinerad (gammal) löpare som dig, men jag var med på 80-talet och avverkade den ena tjockskon efter den andra. Kadensen..var det väl inget snack om, men, så här i efterhand, it makes sense
Va tror du och tycker om kadensen K-G? Ja är ju inte alls en lika rutinerad (gammal) löpare som dig, men jag var med på 80-talet och avverkade den ena tjockskon efter den andra. Kadensen..var det väl inget snack om, men, så här i efterhand, it makes sense
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 18:36Tibor.
Mig veterligen så tar man längre steg ju fortare man springer.
Både framåt och bakåt. Man är i "luften" längre.
Ju långsammare desto kortare steg. Med fart i steget får man förhoppningsvis ett bättre och längre flyt.Ordet "natural" har nämnts.
Tibor.
Mig veterligen så tar man längre steg ju fortare man springer.
Både framåt och bakåt. Man är i "luften" längre.
Ju långsammare desto kortare steg. Med fart i steget får man förhoppningsvis ett bättre och längre flyt.
Ordet "natural" har nämnts.
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 19:27Lena: Har du en barnkavel (eller kavel modell mindre)? Kavla dina vader med den framför TV:n eller var du nu sitter och slappar 🙂
Lena: Har du en barnkavel (eller kavel modell mindre)? Kavla dina vader med den framför TV:n eller var du nu sitter och slappar 🙂
Quote from Funbeat user on 20 September 2013, 13:58Kan helt kort rapportera att vila, lätt massage, voltarengel och kompressionsstrumpor gjort susen. Idag gick femton lätt som en plätt! (I gamla skor såklart) Goda utsikter för start på lördag...
Kan helt kort rapportera att vila, lätt massage, voltarengel och kompressionsstrumpor gjort susen. Idag gick femton lätt som en plätt! (I gamla skor såklart) Goda utsikter för start på lördag...
Quote from Funbeat user on 20 September 2013, 14:33Bravo Lena. (t+)
Bravo Lena. (t+)
Quote from Funbeat user on 26 September 2013, 21:31Hej
Håller själv på att byta "steg" efter över 20 år med ett hälsteg. Min ändring har pågått i snart 3 månader. Vaderna har varit mitt främsta problem. Jag springer endast med vff nu.
Har innan sprungit ca 1 mil varannan dag i många år och är en van lö
Hej
Håller själv på att byta "steg" efter över 20 år med ett hälsteg. Min ändring har pågått i snart 3 månader. Vaderna har varit mitt främsta problem. Jag springer endast med vff nu.
Har innan sprungit ca 1 mil varannan dag i många år och är en van lö
Quote from Funbeat user on 26 September 2013, 21:52Ett problem är att när man lägger fokus på landningen så får man en spänd landning, vilket gör att vadmuskeln inte jobbar på ett naturligt sätt, den blir spänd och fjädrar sämre, så den blir överbelastad.
Orsaken till att man landar för långt framför kro
Ett problem är att när man lägger fokus på landningen så får man en spänd landning, vilket gör att vadmuskeln inte jobbar på ett naturligt sätt, den blir spänd och fjädrar sämre, så den blir överbelastad.
Orsaken till att man landar för långt framför kro
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 06:07Klas nämner en urgammal teori, detta att att vara avslappnad när man använder kroppen.
Då blir steget automatiskt kortare.
Landa på ett bekvämt sätt är också en urgammal teori.Sprinters är en annan historia.
Klas nämner en urgammal teori, detta att att vara avslappnad när man använder kroppen.
Då blir steget automatiskt kortare.
Landa på ett bekvämt sätt är också en urgammal teori.
Sprinters är en annan historia.