Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 07:50Även sprinters eftersträvar att vara så avspända som möjligt. Kroppen kommer automatiskt att öka anspänningen i frånskjutet när farten är högre, genom rena balansreflexer. Så länge man håller den fart man önskar så är det ingen risk att man skjuter ifrån
Även sprinters eftersträvar att vara så avspända som möjligt. Kroppen kommer automatiskt att öka anspänningen i frånskjutet när farten är högre, genom rena balansreflexer. Så länge man håller den fart man önskar så är det ingen risk att man skjuter ifrån
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 09:14Håller med Klas.
Kanske skulle skrivit sprinta för det kan man göra i en spurt.
Har även sett löpare i långa lopp som tokstartat. Antagligen för att komma i bild. 😉Usain Bolt verkar minst sagt avslappnad över mållinjen.
Att vader påfrestas mer vid hö
Håller med Klas.
Kanske skulle skrivit sprinta för det kan man göra i en spurt.
Har även sett löpare i långa lopp som tokstartat. Antagligen för att komma i bild. 😉
Usain Bolt verkar minst sagt avslappnad över mållinjen.
Att vader påfrestas mer vid hö
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 10:13"natural running" är en metod för löpteknik som är beskriven av Danny Abshire, som även ligger bakom Newton-skorna. Jag har hans bok. Bättre än det mesta, men överdriver våldsamt värdet av de studier som gjorts. Fokuserar felaktigt på landningen. Beskrive
"natural running" är en metod för löpteknik som är beskriven av Danny Abshire, som även ligger bakom Newton-skorna. Jag har hans bok. Bättre än det mesta, men överdriver våldsamt värdet av de studier som gjorts. Fokuserar felaktigt på landningen. Beskrive
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 10:27Skulle "Pose"-metoden vara mer "natural" men i vissas ögon ej vara tillräckligt bra?
"Pose"-metoden har ju ej gjort stora avtryck i rekordlistorna sedan den dök upp på 70-talet. 40 år.
Skulle "Pose"-metoden vara mer "natural" men i vissas ögon ej vara tillräckligt bra?
"Pose"-metoden har ju ej gjort stora avtryck i rekordlistorna sedan den dök upp på 70-talet. 40 år.
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 11:20Jag tycker inte Pose är mer "natural" och det är lätt att förstå varför man vill förbättra den.
Jag tycker inte Pose är mer "natural" och det är lätt att förstå varför man vill förbättra den.
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 12:13Jag tror jag får vara nöjd.
Mitt "naturliga" steg räckte långt som sprinter, men dög/duger ej som långdistansare.
2 helt vitt skilda steg för min del. Fick på 80-talet lära mig en "natural" snobbig stil för längre sträckor. Givetvis avslappnad. Dög helt
Jag tror jag får vara nöjd.
Mitt "naturliga" steg räckte långt som sprinter, men dög/duger ej som långdistansare.
2 helt vitt skilda steg för min del. Fick på 80-talet lära mig en "natural" snobbig stil för längre sträckor. Givetvis avslappnad. Dög helt
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 17:08Det naturliga är att springa avspänt och använda så lite kraft som möjligt i varje moment. Då får man hög stegfrekvens och låg vertikal rörelse på bålen. Enkelt. Fixar minsta småbarn. En vuxen soffpotatis kan vinna lite tid på att få hjälp att uppmärksamm
Det naturliga är att springa avspänt och använda så lite kraft som möjligt i varje moment. Då får man hög stegfrekvens och låg vertikal rörelse på bålen. Enkelt. Fixar minsta småbarn. En vuxen soffpotatis kan vinna lite tid på att få hjälp att uppmärksamm
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 17:39Det finns en artikel där Fredrik Zillén (löptränare) intervjuas och får frågan hur motionärer får till "det perfekta löpsteget".
Han långa svar börjar så här: "Det absolut bästa sättet vore att hoppa in i en tidsmaskin och åka tillbaka till när man är l
Det finns en artikel där Fredrik Zillén (löptränare) intervjuas och får frågan hur motionärer får till "det perfekta löpsteget".
Han långa svar börjar så här: "Det absolut bästa sättet vore att hoppa in i en tidsmaskin och åka tillbaka till när man är l
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 18:15Jag tycker massor med barn springer väldigt klumpigt.
Jag tycker massor med barn springer väldigt klumpigt.
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 18:39Så också vuxna gamla nog att ej ha hört talas om "chi" etc..
Men fort går det och skador är sällsynta.
Så också vuxna gamla nog att ej ha hört talas om "chi" etc..
Men fort går det och skador är sällsynta.