Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 18:45Fredrik nämner : Precis som i golf. Tjo flöjt.
Om man bara vill bli bra och ej proffs så är tipset ( fick av en 94-åring med hcp 7 ):
1. Gå fram till bollen.
2. Ställ dig bekvämt.
3. Titta på bollen.
4. Fatta klubban bekvämt.
5 Titta på bollen.
6. Klipp
Fredrik nämner : Precis som i golf. Tjo flöjt.
Om man bara vill bli bra och ej proffs så är tipset ( fick av en 94-åring med hcp 7 ):
1. Gå fram till bollen.
2. Ställ dig bekvämt.
3. Titta på bollen.
4. Fatta klubban bekvämt.
5 Titta på bollen.
6. Klipp
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 19:03Jag raljerar lite om barnen, det beror förstås på hur mycket de springer. Från skolåldern är det ju dåligt med den saken för många, och lite äldre barn börjar imitera vuxna. När man leker kan man ju också ha anledning att flamsa på olika sätt.
Jag raljerar lite om barnen, det beror förstås på hur mycket de springer. Från skolåldern är det ju dåligt med den saken för många, och lite äldre barn börjar imitera vuxna. När man leker kan man ju också ha anledning att flamsa på olika sätt.
Quote from Jonny Persson on 27 September 2013, 19:07Lustigt att du ändå nämner det där med barnen Klas. Jag har för vana att alltid studera hur folk springer när jag får chansen och häromdagen var en mellanstadieskola ute och sprang när jag passerade. Jag blev lätt "chockad" över hur illa det såg ut för vä
Lustigt att du ändå nämner det där med barnen Klas. Jag har för vana att alltid studera hur folk springer när jag får chansen och häromdagen var en mellanstadieskola ute och sprang när jag passerade. Jag blev lätt "chockad" över hur illa det såg ut för vä
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 19:21I mellanstadiet är ju många barn försoffade i dagens samhälle
I mellanstadiet är ju många barn försoffade i dagens samhälle
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 19:39Saken är väl den att vi har slutat upp att låta våra barn springa.
För några år sedan reagerade jag på att antalet tvillingfödslar ökat dramatiskt för plötsligt gick alla nyblivna mammor runt och puffade på tvillingvagnar. Det tog ett tag innan jag inså
Saken är väl den att vi har slutat upp att låta våra barn springa.
För några år sedan reagerade jag på att antalet tvillingfödslar ökat dramatiskt för plötsligt gick alla nyblivna mammor runt och puffade på tvillingvagnar. Det tog ett tag innan jag inså
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 19:45Vi lär dem att sitta i stolar med ryggstöd redan vid 6 månaders ålder.
Vi lär dem att sitta i stolar med ryggstöd redan vid 6 månaders ålder.
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 19:58Kanske återinföra ämnet "Gymnastik med LEK och idrott."
Jag hade ämnet 5 dagar/vecka - 2 ggr dubbeltimme.
Kanske återinföra ämnet "Gymnastik med LEK och idrott."
Jag hade ämnet 5 dagar/vecka - 2 ggr dubbeltimme.
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 20:45http://www.youtube.com/watch?v=Xe1a1wHxTyo
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 21:48Barn springer väldigt olika, även om de är lika mycket eller lite "försoffade". Mina egna tex. Ibland är jag med och ser klubbens ungdomar springa (8-10 år), och det är stor skillnad. Även bland syskon.
Och med skillnad menar jag att det ser olika ut, in
Barn springer väldigt olika, även om de är lika mycket eller lite "försoffade". Mina egna tex. Ibland är jag med och ser klubbens ungdomar springa (8-10 år), och det är stor skillnad. Även bland syskon.
Och med skillnad menar jag att det ser olika ut, in
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 21:58Det var ett tag sen jag såg den, tack, behövde ett gott skratt nu! 🙂
Det var ett tag sen jag såg den, tack, behövde ett gott skratt nu! 🙂