Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNedförsbackar - hur gör man
You need to log in to create posts and topics.

Viktigt tror jag är att man inte lutar överkroppen framåt utan har kroppen 90 grader mot underlaget, men det blir det ju om man har fotisättningen under knät. Tror att det är omöjligt att inte göra det. Men som sagt så är det höftpositionen som är det vik

Bra sammanfattning där.
Det där med "böjt ben" åstadkommer jag genom att tänka att jag ska sänka kroppen en tum eller så, sjunk ihop lite.

ett litet "inte" för mycket kanske??

*hihi* (H)

Magnus: Luta lite mindre framåt bara så ökar inte farten så okontrollerat, dvs reglera farten med din egen hållning.
(hmm.. blev det där tydligt över huvud taget?)

Hoppsan.

Annan aktivitet med likande kroppshållning

Definitvt träna nedför också om man ska springa Lidingö.
Hittills bara sprungit LTL och MK15, men bägge innehöll en hel del nedför (springer man runt i backig terräng så blir det för övrigt lika mycket ned som upp ...) där jag var livrädd att i värsta fa

Åååh. Frustrerad!!!

Så mycket bra tips och sen en förkylning som går åt fel håll så att jag inte kan ut och testa. :@

Magnus: här kommer en bunt krya-på-dig hälsningar! Bort elaka baciller 🙁

Tack Camilla. I need it. I synnerhet som att jag helt galet i torsdags anmälde mig till Stockholm Triathlon som går nästa söndag (har inte varit i närheten av Triathlon tidigare). Sägs dock vara en flack löpbana så nedförsträningen kan jag ta till LL 😉