Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 13:51Håller med Johanna, testa Kinvaran.
Håller med Johanna, testa Kinvaran.
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 14:02Ett annat sätt att lära sig bra teknik är att köra utan skor.
Ett annat sätt att lära sig bra teknik är att köra utan skor.
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 18:01Mm, blir sugen på att prova Kinvara.
(Men jag vill inte ha rosa skor 😛 Hur var det, är de små i storlekarna? Jag kanske kan ha minsta herrstorleken, de är ju så mycket snyggare...)
Mm, blir sugen på att prova Kinvara.
(Men jag vill inte ha rosa skor 😛 Hur var det, är de små i storlekarna? Jag kanske kan ha minsta herrstorleken, de är ju så mycket snyggare...)
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 21:08Jag är också en av de som är frälst på Kinvara. Storlekarna var ovanligt små.
Det är en intressant kombination av lätta skor, låg häl, bra närkontakt med marken, men ändå rätt mycket dämpning. Låter som en motsägelse.
Eftersom de är så lätta som de är,
Jag är också en av de som är frälst på Kinvara. Storlekarna var ovanligt små.
Det är en intressant kombination av lätta skor, låg häl, bra närkontakt med marken, men ändå rätt mycket dämpning. Låter som en motsägelse.
Eftersom de är så lätta som de är,
Quote from Susan Hartley on 12 October 2010, 21:26Alexandra: Kinvara i damstorlekar finns i blått också.
Alexandra: Kinvara i damstorlekar finns i blått också.
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 23:42Kolla gärna in Daniel Liebermans webbsite - "Biomechanics of Foot Strikes". Bra videos och foton som visar exempel på häl- kontra framfotsisättning.
Lieberman forskar bl a om barfotalöpning och är omnämd i boken "Born to run".http://www.barefootrunning
Kolla gärna in Daniel Liebermans webbsite - "Biomechanics of Foot Strikes". Bra videos och foton som visar exempel på häl- kontra framfotsisättning.
Lieberman forskar bl a om barfotalöpning och är omnämd i boken "Born to run".
Quote from Ingemar Lindgren on 13 October 2010, 09:28Läste en rescension av Kinvara, där det står att den är för mjuk för terräng. Är en korrekkt slutsats att Kinvaran inte funkar så bra på t ex Lidingöloppet?
http://beta.marathon.se/utrustning/test/saucony-kinvara
Läste en rescension av Kinvara, där det står att den är för mjuk för terräng. Är en korrekkt slutsats att Kinvaran inte funkar så bra på t ex Lidingöloppet?
Quote from Elias Engqvist on 13 October 2010, 09:57På LL tror jag den funkar bra - jag skulle inte kalla LL för terräng. Man har nog lite olika definitioner av terräng. Jag skulle säga att LL på de "svåraste" delarna är "Lätt skogsstig" för att annars vara "Grusväg" och i vissa fall tom "Asfalt".
Jag har
På LL tror jag den funkar bra - jag skulle inte kalla LL för terräng. Man har nog lite olika definitioner av terräng. Jag skulle säga att LL på de "svåraste" delarna är "Lätt skogsstig" för att annars vara "Grusväg" och i vissa fall tom "Asfalt".
Jag har
Quote from Elias Engqvist on 13 October 2010, 10:04Jag filmade f.ö. då jag sprang med dom på band nyligen:
http://www.youtube.com/watch?v=nRg2pN1HkhA
(Nån som vet nåt program (till Mac OSX) som man kan ändra farten på filmen så man kan se i ultrarapid?)
Jag filmade f.ö. då jag sprang med dom på band nyligen:
(Nån som vet nåt program (till Mac OSX) som man kan ändra farten på filmen så man kan se i ultrarapid?)
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 10:27Jag körde med Kinvara på LL, och det fungerade helt utan anmärkning. Då anstränger man ju skorna rätt hårt, eftersom man inte direkt tar det försiktigt (som t ex att dra på i nedförbackarna).
Som skrives ovan är LL inte direkt någon svår terräng, snarare
Jag körde med Kinvara på LL, och det fungerade helt utan anmärkning. Då anstränger man ju skorna rätt hårt, eftersom man inte direkt tar det försiktigt (som t ex att dra på i nedförbackarna).
Som skrives ovan är LL inte direkt någon svår terräng, snarare