Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har spinnat andra passet idag. Verkar inte vara någon slump utan jag har svårare att komma upp i lika hög puls som jag springer..cyklar i ledartempot. Ökar så mycket motstånd jag kan ha utan, nästan så att jag inte orkar med att trampa ner i samma tempo,

Har inte varit på spinning på länge, men det är samma sak här! Jag kommer inte upp i lika hög puls som när jag springer, även om jag ger gärnet, och således gör jag av med mer kalorier när jag springar vs spinning samma tid. Tycker också alla säger att ma

Hmm, utan att vara en expert på ämnet, så är pulsen grenspecifik vad jag förstår. Pulsen ligger högre vid löpning än vid cykling enligt teorin. Så om jag tolkat ditt inlägg rätt, så är du helt "normal" eller vad man ska säga

Fler muskler engageras i löpning än i cykling; därför högre puls. Är du en bättre löpare än cyklist har det också betydelse.

Jag tror du kan uppnå högre puls vid cyklingen om du istället för att öka motståndet ökar kadensen (trampfrekvensen). Över 20 sla

Ja, för det första så är den som sagt grenspecifik och ni lär inte få upp pulsen lika högt.

Sen är det ju en ny träningsform för dig också Kristina och då tar det nog ett tag innan du lyckas pressa dig så hårt att pulsen går upp i grenspecifikt max...

Bara en så enkel skillnad som att när man löper så utför man faktiskt ett arbete iom. att man flyttar sin kropp framåt. Spinning, inte lika mycket...

För mig är det precis likadant. Jag kommer upp till en betydligt högre puls när jag löper emot när jag kör spinning. Samma gäller när jag kör med roddmaskin. får inte alls upp pulsen på samma sätt..även fast jag är helt slut.

Jag säger som Håkan, trampa fortare så lär ni höja pulsen.

Man ser ofta personer som lägger på en massa motstånd och inte bryr sig om att hålla takten till musiken - det brukar vara en bra riktlije för kadens, takten alltså.

Jag kör inte spinning, men när jag började cykelträna för ett år sen så låg jag på jättelåg pukls tyckte jag. Gick jag över 130 så var det inte skönt speciellt lång tid. Nu ett år senare ligger jag ofta runt 145 på långpass så helt klart händer det grejer

Shit, puls på 170 under ett marathon! Det är runt tröskelpulsen för mig och jag skulle aldrig orka springa flera timmar så intensivt (tror jag i alla fall).