Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu tycker jag att du börjar bli lite tjatig Christer. Det var Anders som skrev 170, inte jag, men såhär tänkte jag: Anders och jag är ganska lika, vi har tränat ihop, tränar samma sporter är nästan lika gamla osv och eftersom att min tröskelpuls är kring

Obs Linus om du springer med en jämn snitthastighet så kommer du ju få en stigande puls. Dessutom tenderar pulsen att hoppa upp nåt snäpp på tävling. Personligen tycker jag det är bättre att gå på känsla eller km-tider egentligen, men då måste man ju ha k

Det där med högre puls och tävling håller jag med om. Jag ligger alltid minst 5 slag över i puls på tider än vad jag har gjort på träning. Man blir lite uppspelt och taggad och då rusar pulsen =)

För att återgå till ämnet...

Helt naturligt att du inte får upp pulsen lika högt under ett spiningpass. Precis som Håkan var inne på så är det mycket beroende på att inte lika många muskelgrupper aktiveras.

Du får alltså mjölksyra i benen innan hjärtat

Jag tillhör de få som har lätt att komma upp i hög puls på spinning. Men då krävs att jag står upp och cyklar och har hög kadens med ganska lite motstånd.

..står andfåddhet och puls i någon direkt relation till varandra?

Britta, jag tycker man kan säga att det finns ett visst samband mellan ansträngningsnivån och pulsen. DEt finns de som menar att man blir så andfådd att det är svårt att prata vid sin tröskelpuls, men jag blir andfådd långt tidigare så det är nog individu

ah, okej, jag satt nämligen och funderade på när jag bli som mest andfådd, vid löpning eller spinning, eftersom jag inte har nån pulsmätare..:-)

Jag tar sällan pulsen över huvud taget så jag har väl egentligen inte koll. Fast hur mycket man vilar har ju nästan lika stor betydelse för pulsen som hur hårt man kör under jobben. När jag kör spinning blir jag alltid lika förvånad över att nästan alla a

Vila mellan låtarna? Vad underligt... det har jag aldrig sett någon som gör. Menar du att de slutar trampa?