Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

..förmodligen inte helt stannar, men drar av allt motstånd och trampar i lugn takt..kanske liiiite för fuskigt länge ;)..men, allt träning är individuell! 🙂

Precis som Britta sa. Dricker, torkar svett, saktar in. Och jag har inte något emot det egentligen. Men om man vill hålla pulsen uppe så ska man inte vila mer än nödvändigt. 🙂

Maria Nyström Helsingborg - Näerå, prio 1 är att hänga med ledarens kadens, noga med att inte köra i fel tempo - sen så mycket motstånd jag orkar där motstånd initieras

Kalle Karlberg - :"Vad man skall med spinning till är en helt annan fråga, det gör en

Så man gör alltså av med fler kalorier om man joggar en timme jämfört med om man spinnar en timme? Jag utövar båda träningsformerna och tycker att det är skönt med variation 🙂

Nej Charlotte, du gör av med fler kalorier per tidsenhet ju högre intensitet du har på träningen.

Jag, liksom Anders, har lättare att komma upp i puls på spinning än löpning. Kör ActivioPuls spinning - då får man direkt veta vilken % man ligger på. Har knappat in min maxpuls till 192 och kör på mellan 80-97 % av max under hela passet.